رئیس مجلس دومای روسیه تاکید کرد آمریکا با اعمال فشار بر سیاستمداران اروپایی آن‌ها را به تغییر موضع و همسویی با خود وادار می‌کند.

«ویتسیسلاو فولودین» ضمن انتقاد از تغییر موضع رئیس جمهور آلمان در قبال روسیه تاکید کرد: واشنگتن با اعمال فشار بر سیاستمداران اروپایی آن‌ها را وادار به انجام کار‌هایی می‌کند که آینده آن‌ها تباه می‌شود، نظیر کاری که با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین انجام داد.

به گزارش روسیا الیوم، رئیس مجلس دومای روسیه با اشاره به تمایل نداشتن کی یف در استقبال از فرانک والتر اشتانمایر، رئیس جمهور آلمان به علت روابط نزدیک او با روسیه گفت: اشتانمایر تحت فشار واشنگتن، موضع خود را تغییر داد.

رئیس مجلس دومای روسیه گفت: به نظر، تحقیرآمیز و رقت بار به نظر می‌رسد خصوصا زمانی که رئیس جمهور یک کشور اقدام به اینکار کند و همانطور که مشخص است او مستقل نیست. البته با توجه به وجود پایگاه‌های ناتو در خاک آلمان، غیر از این نمی‌توان تصور کرد.

در حالی که رئیس جمهور آلمان قصد داشت روز چهارشنبه به همراه روسای جمهور استونی، لتونی، لیتوانی و لهستان به کی‌یف سفر کند، اما این در خواست از سوی زلنسکی رد شد.

یک دیپلمات اوکراینی به نشریه بیلد گفت: همه ما در اینجا از روابط نزدیک اشتاین مایر با روسیه که با فرمول اشتاین مایر نیز مشخص شده است، خبر داریم. او در حال حاضر در کی‌یف با استقبال مواجه نمی‌شود، اما باید دید این تصمیم در آینده نیز بر همین منوال خواهد بود یا تغییر می‌کند.

«فرمول اشتاین مایر» پیشنهادی بود که وزیر امور خارجه وقت (رئیس‌جمهور کنونی آلمان) در سال ۲۰۱۶ با هدف شکستن بن‌بست مذاکرات بین اوکراین و روسیه بر سر صلح در شرق اوکراین ارائه کرد.

این پیشنهاد که نسخه ساده شده توافقنامه مینسک است، خواستار برگزاری انتخابات در مناطق تحت کنترل جدایی‌طلبان بر اساس قوانین اوکراین، و تحت نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) بود. این تلاش پس از آنکه دو طرف توافق مینسک را اجرا نکردند شکست خورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار