معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به رشد ۳.۵ برابری ماندگاری مسافران در استان قم گفت: با اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته مدت زمان ماندگاری مسافران در قم از ۲ ساعت به ۷ ساعت در نوروز امسال افزایش یافت.

ابوالقاسم مقیمی گفت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه جاری، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر وارد استان و ۱۴ میلیون نفر نیز وارد شهر قم شدند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با تاکید بر عدم تناسب بین ظرفیت‌های گردشگری و زائرپذیری قم با مدت زمان ماندگاری زائران در استان قم؛ ضعف در زیرساخت‌ها و عدم معرفی صحیح جاذبه‌های مذهبی، فرهنگی، تفریحی و تاریخی را از عوامل مهم ماندگاری کم مسافران دانست.

مقیمی گفت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه جاری، ۵۵۰ هزار زائر و مسافر نوروزی در سطح مراکز اقامتی استان اسکان یافتند.

 معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به ظرفیت‌های مهم گردشگری و زائرپذیری قم مانند حرم مطهر حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران گفت: قم ویژگی متمایزی در خدمات سفر و ستاد تسیهلات دارد که آن را متفاوت‌تر از بسیاری از شهر‌های دیگر کشور کرده است.

مقیمی با اشاره به اقدامات ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر گفت: هدف اصلی از تشکیل این ستاد ارائه خدمات مطلوب و استقبال شایسته از زائران و گردشگران است که با صلاحدید استاندار قم، ماموریت‌های این ستاد از سال جاری یک ساله تعریف شده و تا پایان سال ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به برگزاری پرشمار مناسبت‌های ملی و مذهبی در قم،گفت: طی دو سال گذشته با شیوع بیماری همه گیر کرونا در کنار افزایش تورم و مشکلات اقتصادی شاهد تغییر الگوی سفر بودیم که در نوروز امسال به دلیل کنترل نسبی بیماری، روال سفر‌ها مانند سال‌های قبل از شیوع کووید۱۹ از سر گرفته شده است.

مقیمی همچنین با اشاره به فوت ۹ نفر در محور‌های مواصلاتی قم طی ایام نوروز امسال گفت: قم در مبحث کاهش تصادفات جاده‌ای از ابتدای امسال یکی از استان‌های شاخص کشور بوده است.

 معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم همچنین با اشاره به برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان و تلاش برای پررنگ‌تر کردن بعد مردمی آن، گفت: در نیمه شعبان اخیر ۲۰۰ موکب در طول مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) برپا شد که از این بین ۳۰ موکب غیرایرانی و ۷۰ موکب نیز غیربومی بود.

 معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در کنار پررنگ‌تر شدن بعد مردمی و گروه‌های جهادی از ویژگی‌های مهم جشن‌های نیمه شعبان و ایام نوروز سال جاری بود. ۷۰۰ نفر از گروه‌های مردمی بعنوان خادمان موکب‌ها مشغول خدمت بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.