اواخر هفته گذشته معاون حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در مصاحبهای از ناایمن بودن شرایط مدارس در سطح شهر تهران صحبت کرد.
این صحبتها در شرایطی بود که تنها یک هفته از حضوری شدن مدارس در کشور گذشته بود.
کامران عبدولی گفت: بر اساس آماری که از سازمان نوسازی مدارس شهر تهران دریافت کرده ایم، تاکنون حدود ۲۰۰۰ مدرسه به ما معرفی شده اند. البته تعداد مدارس بیش از این است و حدود ۲۵۰۰ مدرسه وجود دارند که مابقی آن ۵۰۰ مدرسه در وضعیت ناپایدار و تخریب هستند.
سازمان آتش نشانی به صورت خودجوش و در قالب طرحهای متفاوت از جمله طرحهای نظام بازرسی و ایستگاهمحوری حدود ۹۳۰ مدرسه ناایمن را شناسایی کرده است. برای تمامی این مدارس دستورالعمل ایمنی و اخطارهای متعدد ارسال شده اند.
عبدولی گفت: بر اساس بررسی که انجام شد، به ترتیب بدترین شرایط از نظر ایمنی مربوط به مدارس منطقه ۱۵، ۳، ۲۰ و ۴ است.
مراکز آموزشی باید در مرحله ساخت از نظر ضوابط ایمنی و آتش نشانی کنترل میشدند که نشده اند و فاقد حداقلهای ایمنی هستند. با توجه به این موضوع تا زمان ایمن سازی بهترین راهکار آموزش مهارتهای چگونگی مقابله با حریق و حوادث به مربیان، معلمان، سرایدار و نگهبان این مدارس است.
عبدولی گفت: جلسات مختلفی با سازمان نوسازی وزارت آموزش و پرورش برگزار شده اند تا بتوانیم ایمنی مدارس را ارتقا دهیم. حوادثی که در مدارس اتفاق میافتند تبعات روحی، روانی و اجتماعی بسیاری به دنبال دارند که حتی قابل تصور نیست؛ اما خداراشکر تا به امروز شاهد چنین اتفاقی نبوده ایم.
میثم حاجی پور، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور درباره این موضوع گفت: در استان تهران همانند دیگر استانهای کشور تلاشهای بسیار زیادی شده است تا فضای آموزشی شرایط مطلوب تری پیدا کند. بر اساس طبقه بندیهایی که در سازمان نوسازی مدارس کشور داریم، تهران به لحاظ داشتن فضاهای آموزشی وضعیت مطلوبی ندارد و نیازمند توجه بسیار بیشتری است. باید اقدامات بسیار زیادی در زمینه تخریب و بازسازی و یا مقاوم سازی در فضای آموزشی استان تهران انجام شود.
به گفته وی در اواسط دهه ۸۰ حدود ۷۰ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی بوده اند.
او گفت: در یک بازه ده ساله از سال ۱۳۸۵ و با توجه به اعتبارات خاصی که برای موضوع مدرسه سازی دیده شد، وضعیت فضاهای ایمن مدارس به ۷۰ درصد رسید. هر چه وضعیت اعتبارات حوزه ساخت و ساز فضای آموزشی مطلوب باشد، شرایط برای بهبود فضاهای آموزشی بهبود خواهد یافت.
بر اساس آمار و اطلاعاتی که در سال گذشته به دست آوردهایم، امروز بیش از ۸۰ درصد از فضاهای آموزشی کشور دارای ایمنی کافی هستند و در حال حاضر کمتر از ۲۰ درصد از فضاهای آموزشی نیازمند تخریب و بازسازی هستند.
جاسم حسین پور، مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران نیز گفت: در شرایط فعلی که مدارس برای آموزش حضوری به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده اند، مطرح کردن این موضوعات و پرداختن بیش از اندازه به آن چندان صلاح نیست؛ اما در شرایطی بهتر و در زمانی دیگر درباره این موضوع صحبت خواهم کرد.
سال تحصیلی کمتر از ۲ ماه دیگر به اتمام خواهد رسید و تعطیلات ۳ ماهه تابستان میتواند فرصت خوبی برای ایمن سازی مدارس سطح کشور باشد.
مسوولین محترم ! چرا باید با دست خودمان شرایط نایمنی برای فرزندانمان درست کنیم ؟
متاسفم ، هر آن به سوی تاریکی و تباهی پیش میریم.
بشین تا بشه.
ترس از بیمار شدن دانش اموزان.
نبود سرویس که روح و روان اولیا را به هم ریخته .
هزینه های سرسام آور جهت ایاب و ذهاب دانش آموزان .
تقصیر دولت هاست که الکی میخوان رای بیارند برای چهار سال بعدی حقوق ها رو زیادی اضافه میکنن و پول مملکت رو هم بی ارزش میکنن و هم به فنا میدن و از کیسه ی خلیفه خرج میکنند
همه ی جامعه که معلم و حقوق بگیر نیست که این همه فاصله ی طبقاتی ایجاد میکنید بسیاری از مردم در این شرایطی که شما درست کردید بی کارند و بعضی بیمار و بی سرپرست و معلول و بد سرپرست و غیره شما حق ندارید که اینقدر حقو ها رو هی افزایش بدید چه خبره ؟
التماس تفکر
خب نظام رتبه بندی را نباید بی تاثیر بدانیم
پیدا هم بکنه حقشه
همچین با معلم رفتار میکنید انگار اجنبیه
انگار مهاجر افغانیه اومده حق بچه شما رو بخوره
آدرس رو غلط بهتون دادن
مشت ممد چطوره ؟
مدرسه که می رفتیم همیشه موهای خود را با شماره ۴ کوتاه می کردیم ،
#دهه شصت
جناب رئیس جمهور محترم و وزیر محترم آموزش و پرورش و مسئولین ستاد ملی مبارزه با کرونا سلام علیکم : بدانید و آگاه باشید در بسیاری از مدارس شهرستانها دستورالعملهای ایمنی بهداشتی فقط همان یکی دو سه روز اول بازگشایی از 14 فروردین 1401 عملیاتی و اجرایی و رعایت می شد در حال حاضر رعایت شیوه نامه های ایمنی بهداشتی فردی و اجتماعی رعایت نمی شود معلمان از صبح تا ظهر و از ظهر تا عصر در دو شیفت مستقل می روند سر کلاسهای درسیشون ولی به نکات تحویه هوا اصلا اهمیت نمی دهند و پنجرهای کلاسهای درسیشون رو برای تحویه هوا باز نمی کنند نهایتا ساعت آخر اندکی بازش می کنند درب فروشگاهای مواد غذایی مدارس که در زنگهای تفریح دانش آموزان باز می شود دانش آمنوزان بدون رعایت صف منظم و بدون رعایت کردن حد فاصله گذاری دو متر ضد کرونایی فشرده می چسبند به هم برای خرید تغذیه روزانشون جلوی درب فروشگاهای مدارس و ناظمان مدارس و مسئولین بهداشت مدارس هم هیچگونه نظم انظباتی در خصوص رعایت شیوه نامه های ایمنی بهداشتی انجام نمی دهند یا بسیار ضعیف عمل می کنند و دانش آموزان هم به طور مستمر و صحیح از ماسکهاشون روی صورتشان استفاده نمی کنند در کلاسهای مدارس هم چونکه تعداد دانش آموزان سر کلاس زیاد شده هیچگونه حد فاصله گذاری ضد کرونایی صورت نمی گیرد و مانند قبل از دوران ویروس منحوس کرونایی دانش آموزان جفت یکدیگر بدون فاصله می نشینند این چه وضع اوضایست در مدارس درآورده ایید مگر به مردم قول ندادید و اطمینان ندادید که تمامی دستورالعملهای ایمنی بهداشتی فردی و اجتماعی را مو به مو همه را اولیای مدارس انجام می دهند همش شده سهل انگاری پکوووووووووووووووووووووووو رعایت شیوه نامه های ایمنی بهداشتی ضد کرونایی مجدانه و مستمرتون در مدارس !!!!! با این ترتیب پیش رود بسیاری از دانش آموزان و خانواده هاشون رو درگیر ویروس خطرناک کشنده کروناهای مختلف می کنید و موجهای جدیدی از شیوع این بیماری منحوس بوجود می آید و وضعیت رنگبندی کرونایی کشور برای چندمین بار می شود املتی پر سس گوجه فرنگی و پر فلفل سیاه شور خطرناک بی ریخت مضر . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر پیشگیرانه خردمندانه عادلانه مردمی خداپسندانه .
آیا مسولی پیدا میشه که درد مردم بدبخت رو بفهمه؟