مدیر گروه پزشکی هسته‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از یک رادیو داروی جدید برای تصویر برداری تشخیصی سرطان‌های مختلف در این دانشگاه استفاده می‌شود.

دکتر کامران آریانا گفت: پزشکان و متخصصین به کمک روش‌های جدید استفاده از رادیو داروی جدید برای تصویر برداری تشخیصی سرطان‌های مختلف تصویربرداری می‌توانند علاوه بر تشخیص زود هنگام بیماری، در درمان سریع‌تر هم نتایج بهتری بگیرند و میزان مرگ و میر بیماران را کاهش دهند.

مدیر گروه پزشکی هسته‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود ۱۰ ماه قبل با استفاده از رادیو داروی جدید ۶۸ Ga-FAPI- ۴۶ تصویر برداری تشخیصی برای سرطان‌های مختلف در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با همکاری بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان رضوی انجام شد.

او گفت: یکی از روش‌های جدید تصویر برداری استفاده از رادیو داروی ۶۸ Ga-FAPI- ۴۶ است که توسط شرکت پارس ایزوتوپ تولید شد و متخصصان بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان قائم (عج) با همکاری متخصصان پزشکی هسته‌ای در بیمارستان رضوی شروع به تصویربرداری با این روش کردند.

آریانا گفت: رادیو داروی ۶۸ Ga-FAPI- ۴۶ با اتصال به فیبرو بلاست‌های فعال که در حقیقت چارچوب سلول‌های سرطانی را تشکیل می‌دهند، حساسیت و ویژگی بالایی در شناسایی سلول‌های سرطانی بیش از ۳۰ نوع سرطان دارد و می‌تواند کمک شایانی به پزشکان و متخصصان داشته باشد.

مدیر گروه پزشکی هسته‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز امیدواری کرد این روش جدید تصویربرداری، تحولی بزرگ در تشخیص و درمان بیماران مبتلا به سرطان به وجود آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.