راهکار‌های عملیاتی تحقق شعار سال در جلسه ستاد دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی آذربایجان شرقی بررسی شد.

آقای نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز در نشست بررسی راهکار‌های تحقق شعار سال با اشاره به تاثیر مولفه‌های اقتصاد دانش بنیان بر رشد و توسعه پایدار اقتصادی کشور‌ها گفت: امروزه کشوری، توسعه یافته و پیشرفته‌تر است که در زمینه اقتصاد دانش بنیان گام‌های موثری برداشته باشد.

 دانشگاه‌ها و سایر مراکز تحقیقاتی و در این میان شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و مراکز نوآوری نقش مهم و تعیین کننده‌ای در توسعه و رشد اقتصاد دانش بنیان دارند.

با برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت و همچنین شناساسی ظرفیت‌های کشور و استان‌ها در این خصوص می‌توان حرکت تاثیرگذاری را در شکوفایی و پیشرفت کشورمان انجام داد.

 آسیب شناسی موانع، برنامه ریزی و همکاری همه دستگاه‌ها  برای تحقق شعارسال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» ضروری است.

ما باید به دنبال راهکار‌های عملی و عملیاتی با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود در این راستا حرکت کنیم.


آقای فلاح مشاور استاندار در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان هم در این نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق شعار سال در استان گفت: در همین زمینه ۴ کمیته (مراکز آموزش عالی، صنعت و معدن، کشاورزی، خدمات و فناوری اطلاعات) تشکیل شده و سایر کمیته‌ها نیز با توجه به نیاز کار در آینده تشکیل خواهند شد.

برای توسعه و رشد اقتصاد دانش بنیان نیازمند اکوسیستم پایدار با هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها هستیم که در این زمینه نیز دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی بازیگران اصلی آن به شمار می‌روند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.