فرماندار خاش گفت: کار آبرسانی به مردم ۱۰۰ منطقه روستایی خاش به صورت سیار در بازه زمانی ۳۰ تا ۴۵ روزه انجام می‌شود.

صاحب گل صالحی در حاشیه دیدار با رییس و کارکنان اداره آب و فاضلاب خاش گفت: با پیگیری‌های نماینده مردم خاش در مجلس مقرر شده که هشت تانکر برای حوزه انتخابیه آقای حسین زهی خریداری شود که احتمالا سهمی برای نقاط روستایی خاش هم در نظر گرفته شده است.

او گفت: به همت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه کار آبرسانی به یک هزار و ۷۵۰ روستای سیستان و بلوچستان در حال انجام بوده که حدود ۱۳۰ روستای خاش به همت این قرارگاه انجام می‌شود و در مجتمع شهید خیابانیان اقدامات جهادی سپاه برای تامین آب شرب مردم صورت می‌پذیرد.

صالحی گفت: هم اینک از محل چاه‌های دوربن و کلچات و ... کار تامین آب شرب مورد نیاز مردم خاش با ظرفیت ۲۶۱ لیتر در ثانیه انجام می‌شود که استاندارد این موضوع ۳۵۰ لیتر در ثانیه بوده و انتظار می‌رود شهروندان خاش همراه مسوولان اداره آب و فاضلاب به فکر ذخیره آب باشند و فرهنگ سازی بشود که در هر منزل خانوار‌های خاشی یک تانکر ذخیره آب باشد که در شرایط بحران نیاز آبی آن‌ها تامین شود.

او گفت: بیش از  ۲۰۰ خانوار ساکن در پشت جایگاه سوختی چاووش و ورودی ناصرآباد مشکل آب دارند و در برخی نقاط دیگر هم گزارش قطع مکرر آب و بی آبی را داریم، بنابراین باید آب مورد نیاز شهروندان به صورت عادلانه توزیع و بحران مدیریت شود تا مردم در ماه مبارک رمضان و فصل گرم سال مشکلی نداشته باشند.

صالحی گفت: پروژه خط انتقال آب از کارواندر به خاش نیز استارت خورده و امیدواریم با تلاش پیمانکاران و مجموعه اداره آب و فاضلاب این پروژه زودتر از موعد به پایان برسد.

فرماندار خاش گفت: آثار زیانبار خشکسالی‌ها در این منطقه از زلزله ۸ ریشتری هم بیشتر است، بر همین اساس از محل مصوبات سفر رییس جمهور و اعضای دولت به سیستان و بلوچستان مبلغ ۸۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات حوزه آب خاش اختصاص یافته که امیدواریم با پیگیری‌های مسوولان آب و فاضلاب این مهم زودتر تحقق پیدا کند.

وی افزود: در مجتمع آبرسانی روستایی دشت آبخوان نیز مشکلاتی وجود دارد و کار با کندی پیش می‌رود، بنابراین انتظار می‌رود در آن حوزه شاهد فعال شدن و تحرک بیشتر پیمانکار آب باشیم و دولت به تعهدات تامین آب شرب مردم مناطق روستایی عمل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار