استاندار در دیدار با معاون علمی و فناوری رییس جمهور بر تقویت پارک‌های علم و فناوری در سال جدید و افتتاح شعب پارک علم و فناوری در سطح سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

 حسین مدرس خیابانی  با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور دیدار و پیرامون برنامه‌های توسعه‌ای استان با محوریت پارک‌علم و فناوری و مراکز دانشگاهی و پژوهشی گفتگو کرد.

استاندار در این دیدار که شیهکی رییس پارک علم و فناوری استان و معاونین معاونت علمی و فناوری رییس جمهور نیز حضور داشتند؛ با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان عضو دائمی همه جلسات استان است؛ خاطر نشان کرد: از ابتدای حضور در سیستان و بلوچستان همواره به نقش و تاثیر پارک علم و فناوری و دانشگاه‌ها در توسعه استان و رفع محدودیت‌ها اعتقاد داشته‌ایم و در تلاش هستیم ظرفیت‌های موجود در این مراکز را در حوزه اجرا عملیاتی نماییم.

مدرس خیابانی موضوع آب را مهمترین اولویت در سیستان و بلوچستان برشمرد و با اشاره به حفر سه حلقه چاه آب ژرف در منطقه سیستان؛ استقرار آب شیرین کن در محل این چاه‌ها را خواستار شد.

او گفت: تاکنون چاه آب ژرف شماره ۴ در منطقه گشت سراوان یکهزار متر حفاری شده است و برای تامین بخشی از آب مورد نیاز بخش‌های شرب، صنعت و کشاورزی استان نیاز به حفر چاه‌های ژرف دیگر هستیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور هم در این نشست، به پارک علم و فناوری استان ماموریت داد در خصوص مسئله آب در استان اهتمام بورزد.

سورنا ستاری در رابطه با درخواست جفر چاه‌های جدید گفت: دکل‌های حفاری چاه‌های جدید آب ژرف طی ۳ماه آینده به استان ارسال می‌شود.

همچنین در این جلسه در خصوص برنامه زمانبندی استقرار آب شیرین‌کن در محل چاه‌های ژرف شماره ۳و۱،۲ توافق شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار