مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با تاکید بر این‌که مدارس نباید دانش آموزان را به تهیه مواد ضدعفونی کننده برای مدرسه ملزم کنند، گفت: هیچ مشکلی در خصوص سرانه بهداشتی و آموزشی مدارس در استان وجود ندارد.

حسنعلی میرعبدی  استفاده از ماسک، تهویه مناسب و وجود مواد ضدعفونی کننده را سه شرط اصلی ستاد مدیریت کرونا برای فعالیت حضوری مدارس عنوان کرد.

او گفت:  از ابتدای سال تحصیلی جاری تا پایان سال ۱۴۰۰ سه مرحله سرانه بهداشتی برای مدارس استان واریز شده و مدارس از این نظر مشکلی برای خرید تجهیزات و لوازم مورد نیاز ندارند.

او با اشاره به عدم توانایی مالی بسیاری از خانواده‌ها برای تامین ماسک مورد نیاز دانش آموزان افزود: با توجه به شرایط ویژه در استان، در آخرین جلسه ستاد مدیریت کرونا به دستور استاندار ۱۰۰ هزار ماسک از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ویژه دانش آموزان تامین شد و از طرفی از ظرفیت هنرستان‌ها نیز برای تولید ماسک استفاده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: حضور همه دانش آموزان در کلاس ‌ها طبق دستورالعمل ابلاغی از وزارت آموزش و پرورش انجام شده و از آنجایی که مدت زیادی تا پایان سال تحصیلی باقی نمانده برای بهره مندی همه دانش آموزان از مطالب آموزشی ،پیشگیری از افت تحصیلی بیش ازاین و آمادگی آنان برای امتحانات نوبت دوم، بهترین حالت حضور همه دانش آموزان در کلاس درس بود.
وی با اشاره به کمبود مربی بهداشت مدارس اظهارداشت: به طور کلی کمبود نیروی انسانی یکی از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان است که متعاقب آن با کمبود نیروی مراقب سلامت در مدارس نیز مواجه هستیم اما با این وجود مدیران و معاونان مدارس وظیفه مراقبت از سلامت دانش آموزان را برعهده گرفته و اطلاعات مورد نیاز در سامانه «ایران من» را ثبت می کنند.

میرعبدی خاطر نشان کرد: از همه والدین درخواست می‌شود در صورتی که در فرزندان خود یا سایر اعضای خانواده علایم بیماری کرونا را مشاهده کردند، به مدیر و عوامل مدرسه اطلاع دهند و در این زمینه به ما در حفظ و صیانت از سلامت دانش آموزان کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار