بیرجند در مقایسه با سایر شهرستان‌های استان کم‌ترین سرانه آموزشی را دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: سرانه فضای آموزشی در خراسان جنوبی ۶ و ۶ دهم متر مربع به ازای هر دانش آموز است که بیرجند با ۴ متر و ۳۵ سانتی متر پایین‌ترین سرانه آموزشی را در استان دارد و در تلاشیم تا بیرجند را در اولویت ساخت و ساز مدارس برای سال ۱۴۰۱ قرار دهیم.

او گفت: پارسال با جذب ۲۴۲ میلیارد تومان اعتبار ملی افزایش ۱۲۶ درصدی در مقایسه با سال ۹۹ داشتیم.

چاوشان گفت: در قالب تفاهم نامه مشارکت با خیران، پارسال پنجاه و شش میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان جذب مشارکت خیری در استان داشتیم که  این رقم افزایش ۲۸ درصدی در مقایسه با سال ۹۹ داشت.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: ۹۶ درصد مدارس استان به لحاظ گرمایشی استاندارد هستند و چهار درصد باقیمانده فضای آموزشی استان تا مهرماه ۱۴۰۱ استانداردسازی خواهند شد.

چاوشان تعداد مدارس استانداردسازی شده را تاکنون ۴۳۳ مدرسه با ۹۱۱ کلاس درس و ۶۷۰ اتاق جانبی شامل دفتر و نمازخانه عنوان کرد و گفت: پارسال توانستیم ۴۲ پروژه با ۱۶۵ کلاس درس و ۲۵ هزار متر مربع زیربنا واعتبار هزینه شده ۱۳۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش تحویل دهیم.

او همچنین از احداث ۱۸۶ پروژه با ۴۴۶ کلاس درس و ۲۸۵ میلیارد تومان اعتبار، اولین مدرسه سبز استان در هنرستان دخترانه کوثر بیرجند، پیگیری اتمام پروژه‌های نیمه تمام، هوشمند سازی ۱۰۰ کلاس درس، اجرای آسفالت و ایزوگام مدارس، بهره برداری از مدرسه اوتیسم بیرجند در شمال شهر با ۵۰۰ متر زیربنا و ۶ کلاس درس با اعتباری سه و نیم میلیارد تومان را از برنامه‌های شاخص در دست اقدام ۱۴۰۱ عنوان کرد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی همچنین از رفع کمبود فضا‌های آموزشی در مساکن مهر سطح استان و کمبود غذای آموزشی در روستا‌های اقماری شهر بیرجند، مدارس دو شیفت بیرجند و قاین (۳۶ مدرسه دوشیفت در بیرجند و ۶ مدرسه در قاین با ۲۱ هزار دانش آموز) را از اولویت‌های استان دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.