روس‌تبارهای شهر فرانکفورت آلمان در حمایت از روسیه و در اعتراض به روس‌هراسی دست به تظاهرات زدند.

همزمان با انحصار امپراتوری رسانه‌ای غرب بر نحوه پوشش تحولات اوکراین و افزایش نفرت پراکنی و اذیت و آزار روس تبار‌ها در برخی کشورها، شمار زیادی از روس زبان‌های مقیم شهر فرانکفورت آلمان در حمایت از عملیات نظامی روسیه در اوکراین تظاهرات کردند.

شبکه الاتجاه در خصوص این تظاهرات اعلام کرد شرکت کنندگان در این تظاهرات که از سوی گروه‌های روس زبان، سازماندهی شده بودند؛ پرچم‌های سه رنگ روسیه را در دست داشتند.

منابع خبری دیگری نیز اعلام کرده‌اند علت اصلی این تظاهرات افزایش تبعیض‌هایی بوده است که روس تبار‌ها بعد از تهاجم نظامی روسیه علیه اوکراین، در کشور آلمان با آن روبرو شده‌اند. 

پیش از این نیز روس‌های مقیم آلمان در برلین که بزرگترین جوامع دور از میهن را در اتحادیه اروپا تشکیل می‌دهند در تظاهراتی با خودرو و موتور سیکلت اعتراض خود به «روس‌هراسی» نشان دادند. شرکت کنندگان در این تظاهرات و گردهمایی اعتراضی پرچم‌های روسیه را به اهتزاز در آورده بودند.

با این حال روس‌های مقیم آلمان با توجه به اینکه از ارتش و تجاوز و حمله نظامی روسیه به خاک اوکراین حمایت کرده‌اند، خشم اوکراینی‌ها و دیگر مخالفان جنگ را برانگیخته‌اند. 

رژه برلین موجی از خشم در میان خود آلمان‌ها برانگیخت. به عنوان مثال، روزنامه بیلد برگزاری این تظاهرات و گردهمایی اعتراضی با وجود آنکه روسیه در اوکراین جنایت می‌کند شرم آور توصیف کرده است. فرانزیسکا گیفی، سفیر اوکراین در آلمان، نیز خطاب به شهردار برلین گفت چگونه می‌توانید اجازه دهید این کاروان شرم‌آور در وسط برلین راه بیفتد؟ شهردار نیز در پاسخ تاکید کرد دلایل عصبانیت سفیر اوکراین را درک می‌کند، اما نمی‌تواند تظاهراتی را که در آن شرکت کنندگان فقط پرچم‌های روسیه را به اهتزاز در می‌آورند ممنوع کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار