با اجرای فاز دوم طرح ملی یاس تاکنون ۱۲ هزار و ۹۰۷ نفر دوره آموزشی شامل امداد و کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات را گذرانده اند.

مسئول دبیرخانه طرح ملی یاس گفت: فاز دوم اجرای طرح ملی یاس (یاران آسیب ستیز) با همکاری مشترک کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعیت هلال احمر کشور به منظور ارائه آموزش به دختران رده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال زیرپوشش این نهاد در مورد شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی است.

 موهبتی گفت: طرح ملی یاس در ۳۱ استان کشور برگزار و دبیرخانه کشوری آن در خراسان جنوبی است و جامعه هدف طرح از سوی کمیته امداد امام خمینی و تمامی آموزش‌ها و فعالیت از سوی جمعیت هلال احمر انجام می‌شود.

او گفت: از ظرفیت خانه‌های هلال در این طرح استفاده می‌شود و با ارائه آموزش‌های اجتماع محور، فرد توان انجام کار مشارکتی را پیدا و موجب ایجاد هماهنگی و افزایش تاب آوری در بعد محلی می‌شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ارتقای عزت نفس و پذیرش مسئولیت پذیری را از اهداف اصلی اجرای این طرح دانست و گفت: در فاز اول این طرح هزار دختر و در فاز دوم ده هزار نفر توسط کمیته

 در سطح کشور شناسایی و معرفی شدند.

موهبتی در زمینه اجرای این طرح گفت: تا کنون ۹۱۱ دوره آموزشی شامل امداد و کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات در سطح کشور برگزار شده است و ۸۴۰ دوره آموزش‌های غیر امدادی شامل مهارت‌های زندگی برگزار شده است.

مسئول دبیرخانه طرح ملی یاس گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۹۰۷ نفر از این نهاد معرفی و مورد آموزش قرار گرفتند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۵۴ نفر آموزش‌های غیر امدادی را فراگرفته اند.

او گفت: ۳۵ دوره آموزشی ۳۰ ساعته برای ۲۵۰ نفر در شهرستان‌های استان برگزار شده است و از این تعداد ۱۵ دوره امدادی و ۲۰ دوره آموزش‌های غیر امدادی با سر فصل‌های مهارت‌های زندگی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشاوره گروهی برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار