مدیرکل استاندارد استان همدان از آغاز طرح ملی سنجش نرخ کیفیت کالا‌های مشمول استاندارد اجباری در این استان خبر داد.

محمد مددی گفت: این طرح بر اساس بند ۱۸ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در راستای سنجش کیفیت کالا‌های مشمول استاندارد اجباری از ۲۰ فروردین‌ماه در استان همزمان با سراسر کشور کلید خورده است.

وی ادامه داد: دامنه طرح فوق، ۴۰ کالا از شبکه توزیع در برند‌های مختلف را در بر می‌گیرد و سنجش رضایت‌مندی مردم در این طرح مد نظر است که با تکمیل پرسشنامه و نظرات مصرف کنندگان در شبکه توزیع استان در حال انجام است.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: امیدواریم سال ۱۴۰۱ به عنوان سال پایه در طرح سنجش نرخ کیفیت کالا‌های مشمول استاندارد اجباری تولید داخلی در سطح کشور باشد.

او گفت: همچنین سنوات آتی می‌تواند به استناد خروجی امسال سنجش و ارزیابی شود تا این طرح بازخورد را به تولیدکنندگان داخلی در راستای ارتقا کیفیت و استفاده از فرایند استاندارد سازی داشته باشد.

به گفته مددی همچنین اجرای این طرح می‌تواند ارتقا کیفیت را با یک معادله و منطق علمی رو به رشد در پی داشته باشد تا رضایت‌مندی مشتری، توسعه تولیدات داخلی، افزایش اشتغال و حمایت از تولید داخلی از طرف حاکمیت و متولیان بحث تولید در کشور انجام شود.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: برای اجرای این طرح، جامعه آماری مشخصی در اختیار اداره کل استاندارد استان همدان قرار دارد و باید تا آخرین پرسشنامه انجام شود.

او گفت: از همشهریان درخواست می‌کنیم همکاری تنگاتنگ و خوبی با پرسشگران این طرح داشته باشند تا به اطلاعات و خروجی اثربخش با منطق علمی دست پیدا کنیم و بتوانیم بازخورد طرح را در بحث تولید و استاندارد سازی کالا‌های مشمول استاندارد اجباری و ارتقا کیفیت بیش از گذشته پیش ببریم.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.