مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از رونمایی تابلو نقاشی شهید مرتضی آوینی که توسط هنرمند اصفهانی طراحی شده است، خبر داد.

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی گفت: ۲۰ فرودین همزمان با سالروز شهادت مرتضی آوینی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی یاد می‌شود. یک هنرمند اصفهانی توانسته تابلو نقاشی این شهید والامقام را به شیوه ای هنرمندانه ترسیم کند.

او می‌گوید: هنرمندان متعهد ما می‌توانند در جهاد تبیین، وقایع و رویداد‌هایی را که در انقلاب اسلامی وجود دارد آن‌ها را به تصویر بکشند و موثر واقع شوند.

نقاشی تصویر شهید مرتضی آوینی که توسط مصطفی شعرباف هنرمند اصفهانی کشیده شده بود رونمایی و از این هنرمند تجلیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: از هنرمندان درخواست می‌کنیم که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری امسال سال تولید؛ دانش بنیان و اشتغال است همراه با جهاد تدوین، هنرمندان ما بایستی در عرصه تولیدات اثرات فاخر و فرهنگی را به تصویر بکشند و موجب افزایش اشتغال شوند.

به گفته معتمدی، هنرمندان اصفهانی می‌توانند با حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سهم بزرگی در این نامگذاری داشته باشند و هدف ما تحقق شعار در سال ۱۴۰۱ است.

مصطفی شعرباف خالق اثر تابلو نقاشی شهید مرتضی آوینی گفت: در نقاشی سبک‌های فراوانی وجود دارد، اما سبک آبرنگ سبکی است برای به تصویر کشیدن تصاویر دردنگرا استفاده می‌شود.

به گفته او تصویر شهید مرتضی آوینی با آبرنگ کشیده شده است و شخصیت فرهنگی هنری ایشان در این نقاشی به تصویر کشیده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.