معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح هر دانش‌آموز یک مهارت در مدارس متوسطه اول شهرستان بویراحمد اجرا می شود.

با حضور معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد کارگاه مهارت آموزی با هدف ترویج، توسعه و تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی در مدرسه فرهنگیان متوسطه اول پسرانه شهرستان بویراحمد افتتاح شد.

محمد جمالی در این آیین ، هدف از اجرای این طرح را آماده سازی دانش آموزان پایه متوسطه اول جهت مهارت آموزی دانست و گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش وپرورش هر دانش آموز باید حداقل یک مهارت را یاد بگیرد.

او می گوید: در راستای اجرای فعالیت‌های مدیریت و راهبری، طرح مهارت‌آموزی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه بر مبنای حوزه تربیت و یادگیری کار و فناوری، فرهنگ و هنر و فعالیت تربیت مربی مهارتی برای تحقق سند تحول بنیادین و عملیاتی کردن بسته تحول‌آفرین "هر دانش‌آموز یک مهارت" ویژه دوره اول متوسطه اجرا می شود.

به گفته جمالی این کارگاه با چهار میز فلزی، چوب، الکترونیک و کارگاه کامیپوتر با اعتبار ۱۵۱ میلیون ریال تجهیز شده است و همه دانش آموزان پسر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد می‌توانند از این کارگاه استفاده کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان گفت: در حال حاضر چهار مدرسه فرهنگیان متوسطه اول پسرانه، عفت دخترانه متوسطه اول، مدرسه توحیدی پسرانه و حجاب دخترانه متوسطه اول برای استفاده دانش آموزان تجهیز شده اند.

او در ادامه به اهمیت مهارت آموزی اشاره کرد و می گوید: ترویج، توسعه و تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی و مهارت‌آموزی، کمک به هدایت تحصیلی آگاهانه دانش آموزان، کیفیت‌بخشی به آموزش دروس کار، فناوری، فرهنگ و هنر و ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای دبیران از اهداف کیفی اجرای طرح هر دانش آموز یک مهارت است.

جمالی گفت: کسب حداقل یک مهارت توسط دانش‌آموز تا پایان دوره تحصیلی، آموزش همه دانش آموزان پایه هفتم، آموزش ۱۰۰ درصدی دبیران مجری آموزش‌های مهارتی و تجهیز کامل مراکز مهارتی نیز از جمله اهداف کمی این طرح است.

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد نیز در این آیین گفت: طرح «هر دانش‌آموز، یک مهارت» در راستای آشنایی دانش‌آموزان با علم و فناوری در این شهرستان ویژه دوره متوسطه اول اجرا می شود.

حمید لقمانی با بیان اینکه مدرسه به عنوان خانه دوم کانون تربیت و تحول در جامعه است می گوید: مهارت‌آموزی و توانمندسازی دانش آموزان راهکاری مطلوب برای اشتغالزایی و بازار کار خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.