هریسون دیلارد قهرمان دوی ۱۰۰ متر سرعت که در جنگ جهانی دوم در کمپین ایتالیایی ها خدمت کرده بود به فروش رسید.

مدال طلای متعلق به هریسون دیلارد، قهرمان دوی ۱۰۰ متر سرعت در بازی‌های المپیک ۱۹۴۸ لندن با قیمت ۱۲۰ هزار دلار به فروش رسید.  این مدال طلای متعلق به دونده آمریکایی در المپیک ۱۹۴۸ لندن در یک حراجی به قیمت ۱۲۰۰۰۰ دلار فروخته شد. در زمان پیروزی، هریسون دیلارد بیشتر به عنوان یک دونده با مانع شناخته می‌شد، اما نتوانست از طریق انتخابی برای ایالات متحده برای رویداد تخصصی خود انتخاب شود و در بخش دوندگان ۱۰۰ متر سرعت جای گرفت.

به گزارش کمیته ملی المپیک و به نقل از به دور حلقه ها، او علیرغم شروع ضعیف در فینال در پیست سیندر ومبلی، مدال طلا را به دست آورد و از هموطن خود بارنی ایول و لوید لابیچ از پاناما پیشی گرفت. دیلارد همچنین در مسابقات امدادی ۴ در ۱۰۰ متر بازی‌های ۱۹۴۸ لندن موفق به کسب مدال طلا شد. او در المپیک ۱۹۵۲ هلسینکی، طلای انفرادی دیگری در ۱۱۰ متر با مانع به دست آورد و همچنین بخشی از تیم قهرمان در ماده امدادی بود.


بیشتر بخوانید 


در طول جنگ جهانی دوم، دیلارد در لشکر ۹۲ پیاده نظام ایالات متحده موسوم به "سربازان بوفالو"، نیرویی که از آفریقایی-آمریکایی‌ها گرفته شده بود، در یک کمپین ایتالیایی خدمت کرد. وی پس از آن بعنوان یک گزارشگر و مجری حرفه‌ای در رادیو و تلویزیون مشغول به کار شد. هریسون دیلارد در سن ۹۶ سالگی در سال ۲۰۱۹ میلادی چشم از جهان فروبست و در سالجاری دختر وی تصمیم به حراج و فروش مدال طلای پدرش گرفت.

این مدال توسط حراجی اینگرید اونیل Ingrid O'Neill در Corona del Mar کالیفرنیا فروخته شد و بخشی از یک حراج بزرگتر بود که شامل یک مدال نقره از اولین بازی‌های المپیک مدرن در سال ۱۸۹۶ آتن می‌شد. به برندگان مسابقات در آن بازی‌ها مدال نقره و برای مقام دوم مدال برنز اهدا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار