عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: شورای اسلامی و شهرداری یزد برای پذیرش همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان آمادگی کامل دارند.

محمدمهدی نیکونژاد گفت: از سال ۹۰ تاکنون محور همه شعار‌های سال در حوزه اقتصادی و حمایت از تولید داخلی بوده است.

به گفته او هرچند که رسانه‌های فارسی زبان خارجی و برخی افراد در داخل کشور سعی بر تبلیغات منفی علیه شعار سال برای بی اثر ساختن آن دارند، اما نباید فراموش کرد که این شعار‌ها علاوه بر آنکه برای طیفی از جامعه و به ویژه کارگران امید آفرین است، یک نقشه راه و تلاشی برای نهادینه کردن این مهم است.

این موضوع را نیکونژاد  در نشست شورای اسلامی شهر یزد مطرح کرد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: همه می‌دانیم توجه به تولید ملی و اشتغال آفرینی جزء واژگان پر استفاده این سال‌ها بوده امری نیست که یک شبه محقق شود بلکه مسیری است که همه مسئولان و مردم باید آن را بپذیرند و به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود به نحوی که رهبر معظم انقلاب کلید واژه نام گذاری‌ها را مسئله تولید ملی ذکر کرده اند.

او می گوید: سال ۹۶ سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، سال ۹۷ با عنوان تولید و حمایت از کالای ایرانی، سال ۹۸ رونق تولید، سال ۹۹ جهش تولید، سال ۱۴۰۰ تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها و امسال هم تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام داشتند و در همه این سال‌ها بحث تولید محور اصلی شعار‌ها بوده است.

او گفت: اول اینکه این نام گذاری‌ها یک ریل گذاری و جهت دهی کلی برای نظام و کشور است و دومین نکته هم این است که رهبر معظم انقلاب تعیین سیاست‌های کلی نظام را بر عهده دارند و اجرا، نظارت و قانون گذاری آن بر عهده قوای سه گانه است و اگر در تحقق این شعار‌ها مشکلاتی وجود دارد ناشی از کم کاری برخی دستگاه‌ها است.

به گفته او امسال که با نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین مزین شده، باید همه مسئولان و مردم شهر توجه داشته باشند و مدیران یک نگاه سازمانی به پشت سر خود بیاندازند و با شناسایی نقاط ضعف و قوت، فرآیند‌ها را بهتر کنند و به صورت جدی و با رویکرد جهادی در مسیر تحقق شعار سال حرکت کند و از همین ابتدا هر مسئولی فرض کند که به پایان سال رسیده و قرار است گزارش عملکرد خود را در ارتباط با شعار سال بیان کند و بر همین اساس هر روز برای تحقق آن عمل کند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: در کشور زیرساخت‌های خوبی برای بروز نوآوری‌ها و دانش بنیان ایجاد شده و در حوزه علم و فناوری هم اتفاقات بسیار خوبی رخ داده و حوزه فن آوری به مامنی برای پیشرفت جوانان تبدیل شده است.

او می گوید: لازم است از شرکت‌های دانش بنیان فعال و نیمه فعال حمایت لازم را انجام دهیم و شرکت‌های غیرفعال را در صورتی که قابل فعال شدن نیست از لیست حذف شوند تا آمار‌هایی که داریم واقعی سازی شوند و به ویژه مراحل اداری ایجاد شرکت‌های دانش بنیان را اصلاح کنیم چرا که متاسفانه الان برخی شرکت‌ها برای گرفتن مجوز باید هفتخوان سخت و خسته کننده اداری را طی کند و چه بسا در این راه از اصل کار خود که تولید دانش بنیان است زده شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: شورای اسلامی و شهرداری آمادگی پذیرش هر گونه همکاری و دریافت پیشنهادات اجرایی از سوی نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان را دارد تا بتواند به نحو شایسته شهر را دانش بنیان اداره کند.

به گفته نیکونژاد مدیریت شهری در زمینه‌های متعدد خدمات رسانی، توسعه خدمات شهری، ایجاد درآمد‌های پایدار و سایر موارد نیازمند شرکت‌های دانش بنیان می‌باشد و مدیریت شهری جهت ایجاد اشتغال و رونق آن برای تحقق شعار سال ابتدا باید به دنبال شناخت نیاز‌های شهری و در حیطه وظایف خود باشد و پس از آن باید به دنبال ایده‌های کارآمد برای رفع آن باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: در این مسیر با توجه به اینکه توجه به نخبگان بومی از راهبرد‌های اصلی و ۱۳ گانه شورای اسلامی شهر است که در سال گذشته به شهرداری ابلاغ شد، اما با توجه به کسرت ایده‌ها و نیاز‌های یک شهر می‌توان فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه را مدیریت کرد تا زمینه اشتغال اشخاص خوش فکری که می‌توانند به شهر خود خدمت کنند فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار