استاندار ایلام گفت: طبق بررسی های انجام شده ۷۰ درصد منشاء ریزگردها در خارج از استان و ۳۰ درصد در داخل استان است.

حسن بهرام نیا صبح سه شنبه در نشست با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: ریزگردها در استان مشکلات فراوانی برای مردم استان ایجاد کرده و ظرف یک هفته گذشته ده‌ها نفر را روانه بیمارستان‌ها نموده و این موضوع نیازمند رسیدگی فوری و عاجل است. 

او گفت: همانطور که رئیس جمهور دستور دادند لازم است برای مهار ریزگردها با منشاء خارجی این موضوع از طریق دیپلماسی و سازمان‌های مرتبط تحت پیگیری جدی قرار گیرد.

استاندار ایلام در ادامه از ایجاد دو پارک جنگلی بزرگ در مسیر اربعین مابین ایران و عراق خبر داد که این موضوع علاوه بر رفاه حال زائران می‌تواند تا حدودی در جهت مقابله با ریزگردها عمل کند.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در پاسخ به مطالبه استاندار ایلام برای توجه بیشتر به استان در بحث ریزگردها گفت: ۲۰ درصد به تخصیص اعتبارات استان در حوزه منابع طبیعی اضافه می‌شود.

او گفت: ۲۰ اردیبهشت امسال کنوانسیون بیابان زدایی بعد از توقف دوساله به خاطر کرونا در ساحل عاج برگزار می‌شود و در این نشست مهم خواسته‌ها و مطالبات کشور و استان‌های در مسیر ورود ریزگردها را مطرح و پیگیری می‌کنیم.

برچسب ها: گرد و غبار ، ریزگردها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.