پرتاب ماهواره جاسوسی کره جنوبی با کمک شرکت اسپیس ایکس

کره جنوبی شرکت آمریکایی اسپیس ایکس را برای پرتاب پنج ماهواره جاسوسی خود تا سال ۲۰۲۵ به خدمت گرفته است.

کره جنوبی با شرکت اسپیس ایکس قراردادی برای پرتاب پنج ماهواره جاسوسی تا سال ۲۰۲۵ امضا کرده است. اولین پرتاب توافق شده در این قرارداد، در سال ۲۰۲۳ انجام می‌شود که با موشک فالکون ۹ خواهد بود.

سخنگوی اداره برنامه اکتساب دفاعی (DAPA) این قرارداد را به تازگی تایید کرده و می‌گوید پرتابی که در سال ۲۰۲۳ انجام می‌شود یک ماهواره مادون قرمز الکترواپتیکال ۸۰۰ کیلوگرمی را به مدار پایینی زمین ارسال می‌کند.

سخنگوی این سازمان با اشاره به پروژه شناسایی فضایی که وزارت دفاع کره جنوبی در سال ۲۰۱۸ برای نظارت دقیق‌تر بر فعالیت‌های نظامی کره شمالی راه‌اندازی کرد، به اسپیس‌نیوز گفت: «این قرارداد برای پرتاب پنج ماهواره درگیر در پروژه «۴۲۵» به سرانجام رسید. بر اساس این پروژه پنج ماهواره شامل چهار ماهواره رادار دهانه مصنوعی (SAR) و یک ماهواره با تلسکوپ فروسرخ الکترواپتیکال، تا سال ۲۰۲۵ به ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتری مدار پایین زمین پرتاب خواهند شد.

ماهواره جاسوسی

این ماهواره‌ها ارتش کره جنوبی را قادر می‌سازد تا هر دو ساعت یک بار با تصاویری با وضوح ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر، تأسیسات نظامی کلیدی کشورهای مجاور را مشاهده کند. این سخنگو از اعلام شرایط و ضوابط قرارداد و همچنین برنامه پرتاب چهار ماهواره دیگر اجتناب کرد.

این دومین بار است که کره جنوبی اسپیس ایکس را برای انجام یک ماموریت نظامی مبتنی بر فضا استخدام می‌کند. در اولین پروژه مشترک دو طرف که در جولای ۲۰۲۰ انجام شد، فالکون ۹ اسپیس ایکس اولین ماهواره ارتباطی نظامی کره جنوبی را با نام رمز Anasis-۲ در مدار زمین قرار داد. ماهواره Anasis-۲ در فرانسه توسط شرکت Airbus Defense and Space به عنوان بخشی از تعهد مربوط به فروش ۷ میلیارد دلاری جت‌های جنگنده F-۳۵ ایالات متحده به کره جنوبی در سال ۲۰۱۴ ساخته شد.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۳۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
بخدا زبونم مو در آورد خسته شدم از بس گفتم سردار حاجی زاده شما هم از یک دستاورد فضایی رونمایی کنید اصلا هیچ کس بجز من تو دریچه فناوری کامنت نمیزاره همین یعنی علاقه شدید من به سردار حاجی زاده و هوافضا سپاه و خوده فضا
آخرین اخبار