بخشدار مرکزی گچساران گفت: ۲ هزارو ۷۲۴ تن در این شهرستان تاکنون زیر پوشش بیمه روستایی قرار گرفته اند.

علی محمد آقایی گفت: از این تعداد ۴۳ درصد معادل هزار و ۱۵۵ تن زن و هزار و ۵۹۶ تن مرد هستند.

او می گوید: همچنین ۱۶۹ خانوار مستمری بگیر زیر پوشش این صندوق قرار دارند.

آقایی با بیان اینکه این صندوق به صورت اختیاری همه کشاورزان و عشایر گچساران را زیر پوشش قرار می‌دهد، گفت: تحت پوشش قرار دادن افراد سالمند با هدف بازنشستگی و از کارافتادگی کشاورزان، محور فعالیت این صندوق است.

به گفته بخشدار مرکزی گچساران، افرادی که سن آنان ۱۸ تا ۵۰ سال است می توانند برای قرار گرفتن زیر پوشش خدمات صندوق بیمه روستایی و عشایری به بخشداری این شهرستان مراجعه و از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مستمری ماهیانه بهره مند شوند.

او می گوید: از آنجاکه بر اساس قانون این حق شامل افراد زیر ۵۱ سال می شود، بعد از پایان امسال از افراد بالای ۵۱ سال سن ثبت نام به عمل نخواهد آمد.

آقایی گفت:  پیشگیری از مهاجرت  روستاییان به شهر، کاهش اختلاف طبقاتی و بالابردن سطح زندگی روستاییان و عشایر، تامین امنیت اجتماعی  از اهداف و مزایای این صندوق است.

بخشدار مرکزی گچساران می گوید: دولت با پذیرش نقش کارفرما و با توجه به نداشتن درآمد ثابت و ماهیانه این گروه، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر را تأسیس کرد.

به گفته آقایی، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر یکی از سه صندوق بیمه‌گر بزرگ کشور و زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که با مشارکت دولت و افراد واجد شرایط اقدام به ارائه خدمات بیمه اجتماعی می کند.

او می گوید: روستاییان، عشایر و کشاورزان برای بهره مندی از مزایای بیمه روستایی هر چه زودتر اقدام کنند تا در صورت خسارت‌های احتمالی از حوادث بتوانند از بیمه استفاده کنند.

آقایی گفت: همه کسانی که دارای این شرایط هستند و در روستاها و مناطق عشایری زندگی می کنند می توانند از خدمات این صندوق بهره مند شوند.

به گفته بخشدار مرکزی گچساران، کشاورزانی که در شهر زندگی می کنند اما پیشه آنان کشاورزی در روستاهاست نیز می توانند از خدمات بیمه بهره مند شوند.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد و دارای  بیش از ۳۶ هزار تن جمعیت روستایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.