باگذشت هشت روز از بازگشایی مدرسه‌ها اصلی‌ترین دغدغه والدین در مراغه سرویس مدارس است.

پس از ۲۵ ماه و بازگشت دانش آموزان به کلاس‌های درس تامین نشدن سرویس نگرانی و دغدغه‌ای اساسی والدین و دانش‌آموزان در مراغه است.

صبح‌ها ها و موقع بازشدن مدرسه‌ها و ظهر‌ها زمان تعطیلی مدراس به خاطر نبود سرویس ازدحام صد‌ها خودرو تک سرنشین مقابل مدرسه‌ها علاوه برسرگردانی شهروندان موجب ترافیک سنگین در خیابان و معابر شهر مراغه می‌شود.

کمبود سرویس از آنجا ناشی می‌شود که در ایام کرونا بسیاری از رانندگان سرویس شغل خود را عوض کرده اند.

برای حل این مشکل در یک هفته گذشته چندین جلسه با حضور مسئولان شهرداری، آموزش و پرورش و نمایندگان آژانس‌های مسافری برگزار شده امااین مشکل همچنان به قوت خود باقی است.

کمبود وسائط نقلیه عمومی سرویس مدرسه موجب سرگردانی خانواده‌ها در مراغه شده است.

آقای اکبریان مدیر اموزش و پروش مراغه هفته پیش در جلسه‌ای به همین مناسبت، از مدارس خواسته بود نیاز خود را اعلام کنند تا خودرو‌های مورد نیاز برای مدارس تامین شود

در صورت مشخص شدن نیاز مدارس اگر شرکت‌های طرف قرداد نتوانند سرویس‌ها را تامین کنند ظرفیت تاکسی‌های درون شهری بکار گرفته می‌شود.

امابا گذشته یک هفته از اعلام مدیر آموزش و پرورش مراغه مشکل همچنان به قوت خود باقی است.

قبل از کرونا در مراغه ۹۰ دستگاه مینی بوس برای جابجایی دانش آموزان فعال بوده که این تعداد به ۲۰ درستگاه در حال حاضر کاهش یافته است.

پیش از شیوع کرونا در مراغه ۴۵ دستگاه اتوبوس درون شهری برای جابجایی شهروندان فعال بود که این تعداد هم اکنون به ۱۴ دستگاه کاهش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.