در یک حادثه تیراندازی در شهر لس‌آنجلس آمریکا دو نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

بنابر اخبار رسانه‌های محلی تیراندازی در منطقه «ویلوبروک» لس‌آنجلس در یک منطقه مسکونی گزارش شده و به گفته مقامات، یک پسر ۱۷ ساله و یک مرد بالغ در صحنه کشته شده‌اند. پنج نفر دیگر نیز به دلیل جراحات ناشی از گلوله به بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش لس‌آنجلس تایمز، یکی از شاهدان محلی گفته است شدت حادثه در حدی بود که بیش از ۱۰۰ گلوله روی زمین دیده می‌شد و در حالی صورت گرفته که کودکان در محل حادثه مشغول بازی بودند. انگیزه تیراندازی هنوز مشخص نیست و پلیس مشغول تحقیق در مورد حادثه است. 

خشونت با اسلحه در آمریکا سالانه منجر به مرگ و میر و جراحت ده‌ها هزار نفر می‌شود. بر اساس آماری که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا به تازگی منتشر کرده، خشونت با اسلحه در این کشور رو به افزایش است. تنها در سال ۲۰۲۰، بیش از ۴۵ هزار نفر در آمریکا جان خود را بر اثر جراحات ناشی از اسلحه از دست داده اند. این رقم افزایش ۱۴ درصدی نسبت به سال قبل از خود و افزایش ۴۳ درصدی نسبت به دهه قبل از خود را نشان می‌دهد.

در مقایسه با ۲۲ کشور پردرآمد دیگر، نرخ قتل‌های مربوط به اسلحه در آمریکا ۲۵ برابر بیشتر است. مالکیت و مقررات اسلحه از جمله موضوعاتی است که در این کشور بسیار مورد بحث قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار