معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: عزم همگانی برای برگزاری یادواره شهدای استان ضروری است و تمامی دستگاه‌های اجرایی باید با رویکرد نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنند.

بهرام ستاری  گفت: ایثار و شهادت اگر با فرهنگ عمومی تلفیق شود در جامعه نهادینه خواهد شد که برگزاری یادواره شهدا یکی از بهترین راهکار‌ها برای رسیدن به این مهم است.

وی گفت: شهدا در عرصه‌های مختلف با از خودگذشتگی نقش آفرینی کرده اند و یاد و خاطره آن‌ها نیز می‌تواند یاریگر ما باشد از این رو باید تمام تلاش خود را در راستای تکریم و بزرگداشت شهدا و خانواده‌های آن‌ها به کار گیریم.

ستاری با بیان اینکه کنگره شهدا تثبیت تاریخ لرستان است می گوید: اگر بتوان آنچه را که از شهدا به یادگار مانده است به صورت هدفمند سامان دهی کرد می‌توانیم تاریخ این استان را به شیوه مطلوب نگارش کنیم.

وی گفت: لرستان از دیرباز به عنوان سرزمینی قهرمان پرور مشهور بوده است که اگر این آثار مغفول بماند در نسل‌های بعدی تاثیرگذار خواهد بود بنابراین لازم است این موضوع با رویکردی مناسب پیگیری شود تا در اذهان آیندگان ثبت گردد.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی عضو کنگره ملی شهدای استان نسبت به اجرایی کردن وظایف محوله اقدامات لازم را انجام دهند و طرح جامع برگزاری یادواره شهدای لرستان در سریعترین زمان ممکن آماده شود.

کنگره ملی ۶ هزار و ۵۴۴ شهید لرستان اوایل سال آینده برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.