معاون عمرانی استاندار ایلام گفت:۶۰ میلیارد تومان برای ساماندهی ورودی و خروجی‌های شهر ایلام و ۱۲ میلیارد تومان نیز برای پایش تصویری ترافیک شهری برای شهرداری ایلام مصوب شده است.

به گفته آقای سعید هژبری در آیین تودیع و معارفه شهرداران جدید و قدیم شهر ایلام، ۶۰ میلیارد تومان برای ساماندهی ورودی و خروجی‌های شهر ایلام و ۱۲ میلیارد تومان نیز برای پایش تصویری ترافیک شهری و جایگزینی این سامانه‌های الکترونیکی تصویری با سرعت گیر‌های سنتی غیراستاندارد برای شهرداری ایلام مصوب شده است.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: ورودی و خروجی‌های شهر ایلام، سیستم پسماند، استفاده از سیستم‌های هوشمند ترافیک به جای سرعت گیر‌های غیراستاندارد سنتی، ایجاد پارکینگ به ویژه در هسته مرکزی شهر، عدم توازن در تعادل در سیما و منظر شهری به علت ساخت و ساز‌های غیر اصولی و نبود مبلمان شهری زیبا و استاندارد از جمله مسائل مهمی است که باید توسط مجموعه شهرداری و شورای شهر مورد توجه ویژه قرار گیرد.

هژبری گفت: مردم با رعایت قوانین شهروند مداری، شورای شهر با حمایت از طرح‌ها و مصوبه‌های مدنظر شهرداری و همراهی مجموعه دستگاه‌ها و ادارات از جمله استانداری به عنوان سه ضلع اصلی بازوی شهرداری در راستای دستیابی به شهری زیبا و پاکیزه هستند.

فرماندار ایلام نیز گفت: ایلام نیازمند توزیع عدالت اجتماعی در همه مناطق است و تاخیر در توزیع عدالت اجتماعی باعث ایجاد ساخت و ساز‌های غیرمجاز به ویژه در مناطق حاشیه شهر می‌شود و شهردار جدید باید برای نقاط حاشیه شهر دارای تراکم جمعیتی، عدالت اجتماعی را مانند دیگر مناطق داخل شهر رعایت کند.

عبدالصاحب نادری گفت: خدمات شهری باید در خور شان مردم ایلام باشد که البته در این راستا فرهنگ سازی‌های عمومی و گسترده نیز باید مورد توجه قرار بگیرد به عنوان مثال فرهنگ ترویج استفاده گسترده مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی به تدریج باعث کاهش بار ترافیکی درون شهری می‌شود.

رییس شورای شهر ایلام نیز گفت: انتظار مردم و مسئولان از شهردار جدید این است که ظرفیت‌های ایلام را شناسایی و بر اساس این پتانسیل‌ها و طبق نیازسنجی‌های شهر اقدام کند و در اجرای خدمات شهری خود ضمن رعایت عدالت اجتماعی، نگاه ویژه‌ای به ساکنان مناطق حاشیه شهر نیز داشته باشد.

سعید انوری پور گفت: خواسته دیگر از شهردار رسیدگی به وضعیت معیشت و پرداختی نیرو‌های بدنه شهرداری است که با استفاده از ظرفیت شورای شهر و دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌ها نسبت به بهبود وضعیت این نیرو‌ها اقدام کند.

در این آیین که با حضور جمعی از مسئولان نظامی و اجرایی و کارکنان بخش‌های مختلف شهرداری برگزار شد بابک محمدی آوندی به عنوان شهردار جدید ایلام معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.