امروز شاخص کل بورس با رشد ۵ هزار و ۴۷۷ واحدی، در تراز یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۵۹۰ واحد متوقف شد.

امروز دوشنبه (۲۲ فروردین) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد یک هزار و ۳۷۹ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۷۵ هزار واحد قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۵ هزار و ۴۷۷ واحدی، در تراز یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۵۹۰ واحد متوقف شد.

آقای محمد خبری زاده تحلیلگر بازار سرمایه گفت: امروز حرکت بیشتر بازار به سوی پالایشی‌ها بود، اما نکته اصلی این است که پول در صنایع مختلف در حال چرخش است. موضوع آزادی سازی منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی و همچنین احتمال سفر سفیر عمان به ایران از جمله موارد اثر گذار بر روند بازار امروز بود.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۳ هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان رسید. «شپدیس»، «اخابر» و «شستا» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «خبهمن» و «خگستر» سه نماد پر تراکنش بودند.


رشد ۵ هزار و ۴۷۷ واحدی شاخص کل بورس
شاخص کل هم وزن هم با رشد ۳ هزار و ۵۵۰ واحدی روی پله ۳۸۷ هزار و ۴۷ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۱۰ هزار و ۸۰ میلیارد سهم به ارزش ۳ هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان رسید.


رشد ۵ هزار و ۴۷۷ واحدی شاخص کل بورس
شاخص فرابورس هم با رشد ۱۲۹ واحد روی پله ۲۰ هزار و ۱۹۱ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک هزار و ۲۶۰ میلیون و سهم به ارزش ۸۲۷ هزار میلیارد تومان رسید.


رشد ۵ هزار و ۴۷۷ واحدی شاخص کل بورس

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های شپدیس، اخابر و وغدیر به ترتیب با ۱۰۸۰.۰۴، ۵۴۲.۲۸ و ۴۶۹.۹۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های شستا، وبملت و حکشتی به ترتیب با ۴۹۲.۸۸، ۲۷۰.۲۹ و ۲۴۳.۵۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل فرابورس

نماد‌های آریا، مارون و بپاس به ترتیب با ۲۸.۳۸، ۲۶.۵۶ و ۲۱.۹۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های غصینو، فرابورس و سمگا به ترتیب با ۵.۵۶، ۵.۱۵ و ۴.۱۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ یک هزار و ۴۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فرآورده نفتی»، «شیمیایی» و «بانک‌ها» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.


رشد ۵ هزار و ۴۷۷ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های وساپا، ورنا و شبهرن بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های خرینگ، ثاباد و خنصیر بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.


رشد ۵ هزار و ۴۷۷ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های ثتران، کمرجان و زکشت بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت زشریف، زملارد و آ س پ بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.
رشد ۵ هزار و ۴۷۷ واحدی شاخص کل بورس

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های ورنا، وساپا و افران بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های همای، یاقوت و فیروزا در بورس ایران داشتند.
رشد ۵ هزار و ۴۷۷ واحدی شاخص کل بورس

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، اوصتا و آسامید بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های تابان ۰۳، اوصتا و اعتماد در بورس ایران داشتند.

رشد ۵ هزار و ۴۷۷ واحدی شاخص کل بورس

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

نماد‌های خبهمن، خگستر و کمند بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خبهمن، شستا و خساپا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.
رشد ۵ هزار و ۴۷۷ واحدی شاخص کل بورس
نماد‌های اراد ۸۶۴، اراد ۸۷۴ و اراد ۸۵۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کرمان، تجلی و اراد ۸۶۴ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

رشد ۵ هزار و ۴۷۷ واحدی شاخص کل بورس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
1205
۱۸:۳۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
دو سال چشم به راه و گوش به وعده های الکی اقایان هستیم
پالایش بعد از دو سال 30 درصد ضرر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
صندوق پالایش
آه سهامدار متضرر دامن تان را میگیرد
آخرین اخبار