سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : متاسفانه در برخی ادارات ۵۰ درصد پرسنل هنوز دوز دوم واکسن کرونا را تزریق نکرده اند.

قباد محمدی گفت : تعداد کل نمونه‌های "پی سی آر" که تاکنون در استان گرفته شده ۳۷۰ هزار مورد بوده که ۱۲۷ هزار مورد آن مثبت شده، البته تعداد مبتلایان خیلی بیشتر از این است، چرا که خیلی از مبتلایان برای انجام تست مراجعه نکردند و بسیاری علائم جزیی داشتند و در برخی افراد نیز این بیماری بدون علامت بوده است.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه متاسفانه از زمان شیوع کرونا تاکنون ۳۱۲۱ نفر در استان بر اثر ابتلا قطعی به کرونا فوت شده اند.

تعداد بستری‌های کرونا در بیمارستان‌های استان از ابتدا تاکنون ۷۶ هزار و ۵۷۵ نفر است تاکنون حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای درمان این بیماران هزینه شده است.

تاکنون شش پیک کرونا را گذرانده ایم، پیک اول به دلیل رعایت دستورالعمل ها و تعطیلی‌های گسترده‌ای که در پیک اول اعمال شد، خیلی زود تمام شد. اما پیک‌های بعدی بزرگتر شدند و بزرگترین پیک در استان پیک پنجم یا همان پیک دلتا بود که در شهریورماه و اواخر تابستان و اوایل پاییز رخ داد و بیشترین مرگ و میر را نیز در همین پیک پنجم داشتیم.

در پیک ششم که پیک اُمیکرون بود، بر اساس پیش بینی‌های بین المللی تعداد مبتلا و مرگ و میر در این پیک باید نسبت به پیک قبلی افزایش می‌یافت، اما خوشبختانه به دلیل واکسیناسیون گسترده پیش بینی‌ها محقق نشد و در واقع واکسیناسیون کشور را در پیک ششم نجات داد.

در پیک ششم کرونا آمار مرگ و میر نسبت به پیک پنجم پایین آمد، تعداد بستری‌ها هم به مراتب کمتر از پیک پنجم بود که این هم از اثرات واکسیناسیون بود.

برای مهار کرونا تاکید ما بر تکمیل واکسیناسیون است، تاکنون سه میلیون و ۴۲۳ هزار و ۷۵ دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

میانگین هزینه هر واکسن و تزریق آن بیش از ۳۰۰ هزار تومان است در مجموع بیش از هزار میلیارد تومان واکسن کرونا در استان به صورت رایگان تزریق شده که یک افتخار برای نظام جمهوری اسلامی است. خصوصا پس از سر کار آمدن این دولت سرعت واکسیناسیون بی نظیر بوده و به بهترین شکل صورت گرفته است.

از این قابلیت باید استفاده شود و پوشش واکسیناسیون را کامل کنیم، متاسفانه پوشش واکسیناسیون در سنین ۵ تا ۱۲ سال ناکافی است. در برخی ادارات استقبال خوبی از واکسیناسیون نشده است.

به صورت میانگین پوشش واکسیناسیون کادر اداری استان پایین‌تر است، از طریق سامانه طراحی شده مشخص است که در حال حاضر در هر یک از ادارات استان چند درصد کارکنان واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

متاسفانه در برخی از ادارات ۵۰ درصد پرسنل هنوز دوز دوم واکسن کرونا را تزریق نکرده اند که واقعا لازم است اهتمام ویژه‌ای در تزریق واکسن داشته باشیم تا بتوانیم جان افراد جامعه را نجات دهیم.

گروه واکسیناسیون سیار ما آمادگی دارد که در هر اداره‌ای که پرسنل آن مایل باشند، با مراجعه به آن اداره کار واکسیناسیون را انجام دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.