رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: مشوق و حمایت‌های لازم برای سرمایه گذاران در استان‌های محروم باید افزایش یابد.

به گفته رضا محمد رحیمی در نشست تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام، استان‌های محروم باید از ویژگی‌های خاصی همچون بسته‌های حمایتی در امر مشوق سرمایه گذاری برخوردار باشند.

او با انتقاد از افزایش قیمت زمین در استان گفت: این مسأله یکی از موانع سرمایه گذاری است، زیرا یک سرمایه گذار باید بخش عظیمی از سرمایه خود را صرف خرید زمین کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: بحث آب و برق از مهمترین چالش‌های پیش رو صنعت است که مدیریت آن باید به درستی انجام گیرد، تصفیه آب پسماند‌ها می‌تواند کمک کار صنعت در این شرایط بحران کم آبی شود.

محمد رحیمی گفت: سبد پروژه‌های سازمان صمت با توجه به چالش‌های مختلف توان و انرژی زیادی لازم دارد که نیاز است با همدلی و هم افزایی برای رفع مشکلات آن تلاش کنیم.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت ایلام گفت: اکنون پنج شهرستان ایلام شهرک صنعتی ندارد و نیاز است برای جذب سرمایه گذار در بخش صنعت زمین مورد نیاز در این شهرستان‌ها از محل منابع ملی در نظر گرفته شود.

محمدرحیمی با بیان اینکه به شدت نیازمند تامین زمین برای نواحی صنعتی هستیم، گفت: در حوزه انرژی در شهرستان‌های مهران و دهلران اقدامات خوبی انجام گرفته و باید پروژه‌های مرتبط و پایین دستی که اشتغالزا هستند در استان بسرعت توسعه یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.