صبح امروز مسئولان فرهنگی هنری استان کرمان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر کرمان به مناسبت هفته هنر دیدار کردند.

 مسئولان دستگاه‌های فرهنگی هنری استان کرمان صبح امروز به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار و گفتگو کردند.

مجتبی اسدی رئیس حوزه هنری استان کرمان با بیان اینکه حوزه هنری با نگاه به سال گذشته و آسیب‌شناسی فعالیت‌ها، برنامه‌های سال ۱۴۰۱ را با جدیت پیگیری می‌کند گفت: در سال ۱۴۰۰ سال پرکاری داشتیم و از نیمه دوم سال با اجرای برنامه‌های سالگرد شهید سلیمانی دستگاه‌های فرهنگی هنری استان به یک همدلی بسیار خوبی می‌رسند.

او با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان بسیار موثر است می‌گوید: فضای معنوی خاصی بر کرمان حاکم شده و بهترین نمود آن در فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مناسک آشکار است.

رئیس حوزه هنری استان کرمان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ دستگاه‌های فرهنگی استان، همکاری خوبی با ما داشتند گفت: در حوزه هنری انقلاب اسلامی تاکید بر تربیت هنرمند متعهد و انقلابی داریم.

او با اشاره به اینکه کرمان استعداد‌های درخشان هنری دارد گفت: استان کرمان در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی هنری، ضعف جدی داشته و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ بخشی از کمبود‌های زیرساختی حوزه فرهنگی هنری استان تامین شود.

حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه هنر، یک ظرفیت بزرگ برای تبلیغ دین است گفت: تلاش می‌کنیم با تعامل با دستگاه‌های فرهنگی هنری از ظرفیت هنر و هنرمندان برای توسعه دین استفاده کنیم.

او با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بار‌ها بر استفاده از ابزار هنر در برنامه‌های دینی تاکید داشتند که بیانگر اهمیت فعالیت‌های هنری است گفت: امروز در جنگ روایت‌ها ابزار هنر می‌تواند تبیین کننده خوبی باشد چرا که ابزار هنر را همه دوست دارند و بسیار هم اثرگذار است.

پرورش هنرمند متعهد انقلابی باید از سن کودکی آغاز شود

محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان نیز در این دیدار با بیان اینکه بین دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان تعامل خوبی وجود دارد گفت: این رابطه و تعامل هر چه تقویت بشود برای جامعه مفید است.

او با اشاره به اینکه منابع موجود در حوزه کودک و نوجوان باید به‌روز رسانی شود گفت: در این سال‌ها سعی کردیم که کتاب‌ها و منابع را بسته به نیاز مخاطب امروز به‌روزرسانی کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان گفت: کشف استعداد‌ها و پرورش هنرمند متعهد انقلابی باید از سن کودکی و نوجوانی آغاز شود تا در آینده فرهنگی و هنری کشور از آن‌ها بهره‌گیری کرد.

شهید سلیمانی یک اتفاق جدید در حوزه تولیدات هنری ایجاد کرد

محمدرضا علیزاده مدیرکل ارشاد استان کرمان با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی عمر بیشتری از انقلاب اسلامی دارد گفت: هنرمندان نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشتند.

او با اشاره به اینکه شهادت شهید سلیمانی یک اتفاق جدید در حوزه تولیدات هنری ایجاد کرد گفت: امروز تولید هنر‌های تجسمی و اشعار و سایر فعالیت‌های هنری به سمت شهید سلیمانی و ترویج مکتب حاج قاسم رفته است.

مدیرکل ارشاد استان کرمان با بیان اینکه شهید سلیمانی دستگاه‌های فرهنگی هنری استان را دور هم جمع کرد می‌گوید: پس از شهادت این شهید بزرگوار، برنامه‌های متعددی حول محور شهید سلیمانی برگزار کردیم.

او با اشاره به اینکه جشنواره ملی تئاتر سردار سلیمانی یکی از این برنامه‌ها بود که امیدواریم در سال جاری هدفمندتر برگزار شود گفت: فعالیت‌های فرهنگی هنری نیازمند حمایت مالی است و درخواست داریم که بنگاه‌های اقتصادی استان به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

گنجینه عظیمی از دوران دفاع مقدس در استان کرمان در اختیار داریم

سرهنگ مهدوی‌فر مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در این دیدار با بیان اینکه کار‌های خوبی برای جمع‌آوری و نشر آثار دفاع مقدس استان کرمان انجام شده است گفت: از آثار جمع‌آوری شده تعدادی کتاب چاپ شده و امروز گنجینه عظیمی از دوران دفاع مقدس در اختیار داریم.

اولویت بسیج هنرمندان جهاد تبیین با استفاده از ابزار هنر است

عباس عباسپور مسئول بسیج هنرمندان استان کرمان نیز در این دیدار با بیان اینکه چهار هزار هنرمند بسیجی در استان، عضو سازمان بسیج هنرمندان هستند می‌گوید: کانون بسیج هنرمندان در تمام شهرستان‌های استان فعال است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نیز صبح امروز در دیدار مسئولان دستگاه‌های فرهنگی هنری استان کرمان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید سیدمرتضی آوینی و شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: در مسئله هنر نکته‌ای که قابل توجه است استعداد هنری است که خداوند در ذات انسان‌ها نهادینه کرده است.

او با بیان اینکه آنچه که خداوند در ذات انسان‌ها گذاشته، کاربرد بشری دارد و باید این هنر در خدمت جامعه قرار بگیرد گفت: ویژگی‌های هنری که خداوند به ما داده بسیار ارزشمند است که اگر از آن غفلت کنیم باعث خسران می‌شود.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه هر چه هنر جذاب‌تر باشد پیشروتر و اثرگذارتر است افزود: هنر باید محتوایی را به مخاطب منتقل کند که این انتقال بدون استفاده از زبان است و هنرمندتر کسی است که محتوای آن بدون نیاز به توضیح زبان به‌خوبی و شایستگی منتقل شود.

او با بیان اینکه آنچه که راه هنر انقلابی و دینی را از هنر غیردینی جدا می‌کند جهت هنر است و اینکه در اختیار چه کسی است و آیا این هنر به هدایت یا ذلالت انسان کمک می‌کند می‌گوید: هنر انقلابی در خدمت هدایت بشر است.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه هنرمند انقلابی باید آثار با جهت هدایت بشر تولید کند گفت: هنرمندی موفق است و کار جهادی انجام می‌دهد که در جهت هدایت بشری آثار خودش را تولید کند و استفاده از ابزار هنر در جهاد تبیین بسیار اهمیت داشته و اثرگذار است.

او با بیان اینکه هنرمندی که انسان را در ریل خوبی‌ها و ارزش‌ها قرار دهد هنرمندی است که مورد توجه ذات اقدس الهی است و از هنر ذاتی خود که خداوند در ذات او قرار داده استفاده کرده است گفت: دست هنرمند انقلابی را باید بوسید که برای هدایت انسان تلاش می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه متاسفانه بعضی‌ها با خلق آثار هنری برای گمراهی بشر تلاش می‌کنند که باید مراقبت کرد می‌گوید: دستگاه‌های متولی استان برای خلق آثار با جهت هدایت بشری تلاش کنند که حتما ماندگار خواهد بود.

برچسب ها: دفاع مقدس ، حوزه هنری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار