نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه نقش و مشارکت خیران در حوزه مسکن به نقطه مورد انتظار نرسیده است، گفت: فرهنگ‌سازی برای افزایش مشارکت خیران مسکن‌ساز در استان انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان که به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام انجام شد، گفت: اگر سهم خیران در حوزه مدارس، مساجد و غیره را با مسکن محرومان مقایسه کنیم، شاهد تفاوت خواهیم بود که باید فرهنگ خیر و خیرخواهی در حوزه ساخت مسکن محرومان را در جامعه جا بیندازیم.

وی ضمن تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی و تبلیغاتی در حوزه جذب خیران، گفت: اگر بتوان کمک‌های خرد مردم را از راه‌های مختلف جمع‌آوری کرد می‌توان اتفاق های بزرگی را رقم زد.

امام جمعه بندرعباس گفت: ادغام جهادسازندگی دل نگرانی‌هایی را ایجاد کرد که خوشبختانه بنیاد مسکن خلاء پیش آمده ناشی از این ادغام را در حوزه روستایی پر کرد.

وی با ذکر این نکته که دغدغه‌های مسکن اغلب به حوزه شهر معطوف است،گفت: توسعه مسکن روستایی به رشد و توسعه روستاها کمک شایانی می‌کند و نقش مهمی در جلوگیری از مهاجرت روستا به شهر دارد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: اگر رویکردی که حاکمیت در حوزه مسکن روستایی دارد به حوزه مسکن شهری نیز تسری پیدا کند، اقدام‌های بسیار بزرگی رقم خواهد خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، بافت‌های فرسوده را یکی از دغده‌های جدی مردم دانست و گفت: می‌توان با الگو گرفتن از مشهد و یا ارائه راه‌کارهای ابتکاری اقدام‌های بزرگی در این حوزه انجام داد و امیدواریم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همکاری خوبی در این زمینه با شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.