اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره وزش باد و گرد و خاک و کاهش دید از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه این هفته در استان اصفهان هشدار زرد صادر کرد.

هواشناسی اصفهان، امروزبا صدور اطلاعیه‌ای از وزش باد به نسبت شدید تا شدید، احتمال وقوع تُندباد موقتی، گرد و خاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه این هفته در بیشتر مناطق استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها، آسیب رسیدن به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، گرد و خاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است تا برای جلوگیری از خسارت احتمالی در اثر وزش باد شدید، برای محکم کردن سازه‌های ساختمانی و حفاظت از صنعت کشاورزی اقدام و از تردد‌های غیرضرور بویژه سالمندان خودداری کنند.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: جو به نسبت ناپایدار تا پایان هفته بر روی استان جریان خواهد داشت و آسمان بیشتر مناطق، گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید پیش بینی می‌شود.

حجت‌الله علی عسگریان می‌گوید وضعیت جوی امروز اصفهان بصورت صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی، گاهی وزش باد به نسبت شدید است که گرد و غبار بویژه در مناطق شرقی و مرکزی به کاهش دید و کیفیت هوا منجر خواهد شد.

دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت.

او برای کلانشهر اصفهان در روز دوشنبه هوای صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی، گاهی وزش باد و برای روز سه‌شنبه هوای قسمتی تا نیمه ابری، گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید و گرد و خاک محلی پیش بینی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.