فعالی گفت: ۲ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۲۹۶ نفر در ایام نوروز امسال، وارد کرمان شده اند که این آمار نسبت به سال ۹۸، حدود ۳۸.۸ درصد رشد داشته است.

فریدون فعالی امروز ۲۱ فروردین ماه در جلسه ستاد خدمات سفر استان کرمان با محوریت گزارش عملکرد گفت: ۱۸۲ هزار و ۶۶۷ گردشگر در ایام نوروز در استان کرمان  اقامت داشته اند. 

او  از اقامت ۷۶ هزار و ۷۸۷  نفر در تاسیسات گردشگری استان خبر داد و گفت: میزان رشد اقامت در تاسیسات گردشگری نسبت به سال ۹۸، حدود ۲۷.۱ درصد بوده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان می گوید: در ایام نوروز ۹۵ هزار و ۶۴۸ گردشگر در اقامتگاه های مربوط به آموزش و پرورش اسکان داشته اند و همچنین کمیته اسکان زائران سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ۹ هزار و ۶۱۹ نفر را اسکان داده است. 

او  تعداد بازدید از اماکن تاریخی را ۲۶۶ هزار و ۷۰۸ نفر اعلام کرد و گفت: باغ شاهزاده ماهان، حمام گنجعلی‌خان و ارگ بم به ترتیب بیشترین تعداد بازدیدکننده را به خود اختصاص داده اند. 

فعالی ضریب اشغال مراکز اقامتی استان کرمان را ۸۵ درصد دانست و گفت: ۴۵۶ هزار و ۲۰۰ نفر از جاذبه های گردشگری بازدید کردند. 

او می گوید: ۱۹ نمایشگاه صنایع دستی در استان برپا شد که حدود ۵ میلیارد و  ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشته اند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تاکید کرد: در ایام نوروز، شماره تماس ۰۲۹۲۶ برای شکایات مسافران اختصاص یافت که بالغ بر ۹۶ هزار تماس در ایام نوروز از سراسر کشور با این سامانه  صورت گرفت که خوشبختانه هیچ یک از تماس ها مربوط به استان کرمان نبوده است. 

به گفته او ۶۴۰ مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان کرمان در ایام نوروز  امسال صورت گرفت. 

علی زینی‌وند نیز در این جلسه گفت: حجم سفر‌ها در استان بالاتر از آمار ارائه شده است.

او گفت: تقریبا ورودی شهرها، سرویس‌های بهداشتی و بهداشت محیط استان کرمان رضایت بخش نیست.

استاندار کرمان به بازدید خود از دبیرستان پسرانه دوره دوم متوسطه  اشاره کرد و گفت: دانش آموزان، شهر کرمان را نازیبا دانستند و جوانان این شهر را نشاط آور نمی‌دانند و کرمان در خور شانش زیباسازی نشده است؛ بنابراین باید این موضوع به خوبی مورد توجه قرار گیرد و اقداماتی در این زمینه صورت گیرد.

زینی وند با انتقاد از معرفی نکردن  مناسب اماکن تاریخی استان کرمان از سوی رسانه‌ها می گوید:  احداث اردوگاه شهید حاج قاسم سلیمانی باید سرعت بیشتری داشته باشد.

او بر لزوم تحلیل دقیق بر آمار تصادفات تاکید کرد و  گفت: تصادفات منجر به فوت در درون شهرها، قابل توجیه نیست و باید با شناسایی نقاط آسیب از تلفات رانندگی جلوگیری شود. 

مصطفی آیت‌الهی‌موسوی نیز در این جلسه  گفت: بیش از ۱۱.۴۸ درصد مسافران نوروزی، بیش از ۵ روز در کرمان اقامت داشتند. 

او تعداد جان باختگان در اثر تصادف طی ایام نوروز در استان کرمان را ۸۶ نفر اعلام کرد که ۵ نفراز  آن ها از اتباع خارجه بوده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با تشریح اقدامات انجام شده طی این ایام در سطح استان کرمان می گوید: بیشترین بازدیدها از اماکن تاریخی مربوط به باغ شاهزاده، حمام گنجعلی‌خان و ارگ بم  بوده است. 

او گفت: هموطنانمان از ۲۶  اسفند پارسال به استان کرمان سفر کرده اند و بیشترین مسافران ما مربوط به استان تهران و بعد از آن خراسان رضوی، سمنان، اصفهان و مازندران  بوده است. 

به گفته موسوی آیت اللهی۷۲ درصد گردشگران از نحوه برخورد کرمانی‌ها  احساس رضایت داشتند و  حدود ۴۲ درصد مسافران از لحاظ وضعیت بهداشتی محل اقامت  رضایت داشتند. 

منبع: خبرگزاری ایسنا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار