در راستای ترویج فرهنگ افطاری ساده در بقاع متبرکه استان مرکزی سفره افطاری برپا می‌شود.

حجت الاسلام واحدی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی فعالیت‌ها در زمینه ترویج فرهنگ افطاری ساده و اجرای طرح ضیافت الهی در استان مرکزی را به صورت زیر تشریح کرد.

طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان در ۷۳ بقعه از بقاع متبرکه و امامزادگان استان مرکزی در حال اجراست.

با کمک خیرین و در راستای ترویج فرهنگ افطاری ساده و موقوفاتی که برای این موضوع در نظرگرفته شده، در ۵۰ بقعه اجرا می‌شود.

سخنرانی، دعاخوانی و مناجات خوانی، ویژه برنامه‌های وفات حضرت خدیجه در روز دهم ماه رمضان، جشن ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و برپایی نماز عید سعید فطر در جوار آستان مقدس امامزادگان استان از دیگر برنامه‌های این طرح است.

این طرح با هدف ارتقاء سطح معارف و ترویج فرهنگ قرآن و معارف اهل بیت و قرآن کریم اجرا می‌شود و در آن از وجود ۴۹ مبلغ استفاده می‌شود؛ که ۱۵ نفر آن‌ها مبلغ اعزامی و ۳۴ مبلغ بومی استان هستند.

برپایی خیمه‌های معرفت با موضوع پاسخگویی به مسائل شرعی، تربیت فرزند، ترویح سبک زندگی اسلامی، فرزند آوری و ویژه برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان تدارک دیده شده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی برپایی محافل جزء خوانی و کرسی‌های تلاوت، ترتیل خوانی، آموزش روخوانی و روان خوانی و کرسی‌های تفسیر و محافل انس با قرآن کریم در ۲۴ بقاع متبرکه و برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در ۱۹ بقاع متبرکه را ازدیگر برنامه‌های این اداره کل در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.