در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

۸۰ درصد کودکان کار اتباع خارجی هستند

سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: از مجموع کودکان کار شناسایی و جذب شده ۲۸ درصد دختر و ۷۲ درصد پسر هستند.

فاطمه ارزانیان گفت: در سال ۱۴۰۰، ۲۶۳۰ کودک کار و خیابان در سطح استان تهران شناسایی و جذب شده اند که از این تعداد ۴۵۷ کودک در مراکز نگهداری سازمان اسکان داده شدند و ۲۱۷۳ کودک نیز در مراکز روزانه از خدمات حمایتی، آموزشی و بازتوانی به منظور حذف کار کودک، برخوردار شده اند.

به گفته سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان تهران، در تمامی موارد، با خانواده کودکان جذب شده نیز ارتباط برقرار شده و در زمینه حمایت و بازتوانی آنان اقدامات متنوعی صورت گرفته است که از این تعداد کودک شناسایی و جذب شده، بیش از ۸۰ درصد اتباع خارجی و کمتر از ۲۰ درصد آن‌ها ایرانی هستند و در اغلب موارد کودکان اتباع مدارک هویتی ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
اون وقت طرف میاد توی تلویزیون میگه از کودکان کار سرچهار راه خرید بکنید.؟! بله اگر خرید نکنی و طرف تامین نشه ممکنه به کشور خودش برگرده. کی از پول مفت بدش میاد؟! بخور بخواب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
وقتی کسی میخواهد میهمان نوازی کند درب خانه را بی حساب و کتاب باز نمیکند تا گله وار میهمان وارد شود. مثلا یک نفر یا دو نفر یا یک خانواده. بیشتر دیگر کشش مالی و گنجایشی نداریم. دولت باید ببیند چقدر ظرفیت اشتغال و پذیرایی برای افغانی ها وجود دارد آن وقت مهاجر بپذیرد. آن هم مشاغل سخت که برایش نیروی کار داخلی وجود ندارد. راهکار جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجران این است. پس از شناسایی و دستگیری، انگشت نگاری و چهره نگاری میشود و به کشور خودش بازگردانده میشود و تفهیم میشود که برای ورود غیرقانونی بار دوم و دستگیری در داخل کشور، یکی از اعضای بدنش مثل کلیه برداشته شده و مجددا به کشورش بازگردانده میشود یا در اردوگاه های کار اجباری بدون حقوق به کار گرفته میشود. اگر اینکار را انجام دهید نیازی به کنترل مرزها با هزینه های سنگین نیست و کسی هم جرات نمیکند غیرقانونی وارد کشور بشود.
آخرین اخبار