رئیس بیمارستان منتصریه و رئیس تیم پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نخستین عمل پیوند همزمان پانکراس و کبد در مرکز دیالیز و پیوند اعضای منتصریه با موفقیت انجام شد.

محسن علی اکبریان گفت: این عمل بر روی یک بیمار ۲۲ ساله مبتلا به ویلسون و بیماری خود ایمنی کبدی با موفقیت انجام شد.

او گفت: این بیمار در سال ۹۷ تحت عمل جراحی پیوند کلیه قرار گرفت و به دلیل ابتلا به دیابت تیپ یک و بیماری کبدی، نامزد عمل همزمان پیوند پانکراس و کبد شد. و با نتیجه مثبت عمل پیوند، ضمن رفع مشکل کبدی، دیابت بیمار نیز درمان خواهد شد.

رئیس بیمارستان منتصریه و رئیس تیم پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پیوند پانکراس در بیمارانی که مبتلا به دیابت تیپ یک هستند و به درمان‌های معمول پاسخ نمی‌دهند و دچار عوارض طولانی مدت ناشی از بیماری دیابت شده‌اند انجام می‌شود.

اکبریان گفت: چهار متخصص مورد تایید وزارت بهداشت در رشته‌های مختلف و در چند مرحله انجام پیوند اعضا و تایید مرگ مغزی را انجام می‌ دهند و تا زمانی که تایید تمامی پزشکان نباشد عمل اهدای عضو انجام نمی شود اما در صورت بروز سانحه و مرگ مغزی، داشتن کارت اهدای عضو می‌تواند در رضایت خانواده نقش موثری داشته باشد.

او گفت: با اقدامات صورت گرفته و همکاری موثر رسانه‌های گروهی، در حال حاضر فرهنگ اهدای عضو به شکل مناسبی در جامعه شکل گرفته است و عموم مردم که تمایل به دریافت کارت اهدای عضو دارند می‌توانند با مراجعه به سایت بیمارستان منتصریه نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.