پروری خبر داد

احداث یک‌هزار و ۲۱۱ واحد مسکن محرومان در فارس/مقاوم‌سازی ۶۶ درصد واحد‌های مسکونی روستایی

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن فارس گفت: امسال ۱۲۱۱ واحد مسکن محرومان در ۷ شهرستان شیراز، لارستان، داراب، نی‌ریز، فسا و ... فعال شده است.

محمدرسول پروری در نشست خبری گفت: از سال ۱۳۸۲ تاکنون ۵ هزار و ۲۹۰ واحد از مجموعه واحد‌های مسکن محرومین در شهر‌های مختلف فارس ساخته شده است.

به گفته او، امسال ۱۲۱۱ واحد مسکن محرومان در ۷ شهرستان شیراز، لارستان، داراب، نی‌ریز، فسا و ... فعال شده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن فارس گفت: در حوزه مسکن مهر ساخت ۳۰ هزار و ۳۷ واحد مسکونی بر عهده بنیاد مسکن فارس بوده که ۲۹ هزار و ۸۵ واحد تکمیل شده و باقی‌مانده نیز مربوط به تعاونی‌هایی است که از راه و شهرسازی به بنیاد مسکن واگذار شده و عمدتا نیز پروژه‌هایی با طبقات بالا در شهر‌های کوچک است.

او در مورد طرح نهضت ملی مسکن نیز گفت: این طرح در ادامه طرح اقدام ملی مسکن است، اما به شکل قانونمند‌تر با منابع و اعتبارات شفاف‌تر اجرا می‌شود که در مجموع در ۱۲۲ شهر فارس اجرا می‌شود که تاکنون ۱۱۹ شهر آن رسمیت پیدا کرده و در حال حاضر در ۱۰۵ شهر در حوزه راه و شهرسازی فارس و لارستان فعالیت داریم.

پروری گفت: در مجموع ۱۷۴ هزار و ۴۱۷ متقاضی ثبت‌نام کردند که تاکنون ۵۱ هزار و ۲۵ متقاضی پالایش شده است، اما در این بین تنها ۱۴ هزار و ۱۹۶ متقاضی برای تایید نهایی درخواست به بنیاد مسکن مراجعه کرده‌اند.

به گفته پروری، در تمامی شهرستان‌ها بین یک تا ۴ دفتر پیشخوان برای نهایی شدن درخواست متقاضیان فعال کردیم، اما از بین ۵۱ هزار متقاضی پالایش شده تنها ۱۴ هزار متقاضی مراجعه کرده‌اند.

او گفت: تاکنون برای ۵ هزار و ۵۱۵ واحد مسکونی در این طرح زمین تامین شده و به بنیاد مسکن تحویل داده شده است و ۵ هزار و ۲۱۹ متقاضی را به این پروژه‌ها لینک کردیم و نزدیک به ۱۲۰۰ واحد نیز پروانه ساختمانی اخذ کرده‌اند.

معاون بهسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس نیز گفت: ۳۷۶ هزار واحد مسکن روستایی در فارس وجود دارد که تاکنون ۲۵۰ هزار واحد که معادل ۶۶ درصد واحد‌های مسکونی روستایی است مقاوم‌سازی شده است، اظهار داشت: سال گذشته ۹ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی روستایی به بهره‌برداری رسیده که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان وام به آن‌ها پرداخت شده است.

فرج‌الله نصیری گفت: در بخش خدمات فنی و مهندسی نیز ۵۵۰ ناظر و ۱۳۵ طراح در قالب ۵۳ دفتر خدمات فنی و مهندسی در سطح روستا‌های فارس فعالیت دارند.

او گفت: در بحث محرومیت‌زدایی در قالب تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه ۳۵۰۰ واحد مسکونی در فارس ساخته شد که ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به هر واحد پرداخت شد و در مجموع ۱۰۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض در اختیار این افراد قرار گرفت.

معاون بهسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس گفت: در قالب تفاهم‌نامه با بهزیستی برای ساخت مسکن برای خانوار‌های دارای ۲ معلول و بیشتر نیز ۴۳۶ واحد در فارس به بهره‌برداری رسید که به هر خانوار ۸۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شد.

او گفت: برای ایتام کمیته امداد و بهزیستی نیز ۱۲۰ واحد مسکونی احداث شد که ۱۰۱ واحد آن تکمیل و به هر واحد نیز ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است و ۱۶۸۵ واحد مسکونی نیز برای اقشار کم‌درآمد روستایی ساخته شد که در این بخش نیز ۹ میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس نیز در این جلسه به صدور ۳۸ هزار قطعه سند مالکیت شهری و ۲۹۱ هزار قطعه سند مالکیت روستایی در استان فارس اشاره و گفت: تاکنون ۱۱۰ هزار قطعه زمین ساخت مسکن از طریق بنیاد مسکن در روستا‌های فارس به متقاضیان واگذار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار