استاندار همدان گفت: مسکن معیشت محور در روستا‌ها باهدف تولید و اشتغال مورد توجه قرار گیرد.

علیرضا قاسمی فرزاد گفت: امام راحل یادگاری‌های ارزشمندی در کشور به جا گذاشته اند و توجه به محرومان در حوزه مسکن و معیشت مورد توجه ویژه امام بوده و باعث شکل گیری دو نهاد بالنده کمیته امداد و حساب ۱۰۰ شد.

امروز مدیر کل بنیاد مسکن استان، نماینده، ولی فقیه در بنیاد، مدیران شهرستان‌ها و جمعی از کارکنان این دستگاه در سالروز تاسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) در استانداری همدان، با استاندار دیدار کردند.

او گفت: خوشبختانه بنیاد مسکن از ابتدای شکل‌گیری تاکنون انحرافی در مسیر نداشته و طبق رسالت‌های خود در حال حرکت بوده و همچنان در حال پیشرفت است.

به گفته استاندار همدان کارکنان بنیاد مسکن افرادی پر تلاش، با تجربه و کارآمد هستند.

قاسمی فرزاد در ادامه گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف حضوری پرثمر دارد و در این استان هم اقدامات خوبی از سوی تلاشگران در حال انجام ست، اما نگاه من این است که در امور مختلف عمرانی و بهسازی روستایی به حفظ بافت سنتی روستا نیز توجه ویژه‌ای شود.

استاندار همدان گفت: اگر می‌خواهیم تولید و اشتغال در بخش‌های مختلف روستایی حفظ شود باید به این مساله توجه ویژه داشته باشیم، زیرا که مسکن معیشت‌محور ناظر به این مساله بوده بنابراین الویت بنیاد مسکن استان بر اساس حفظ بافت و هویت روستا انجام می‌شود.

قاسمی فرزاد گفت: در طرح‌های عمرانی، فضای سالم روستا باید مد نظر قرار گیرد که البته در قالب طرح هادی پیگیری می‌شود.

او در ادامه گفت: گاهی روستا‌ها به‌دلیل کمبود امکانات خالی از سکنه می‌شود که باید در جهت خدمات رسانی به روستا‌ها تلاش کرد و علاوه بر خدمات، به معیشت روستاییان نیز توجه داشت.

استاندار گفت: یکی از نکت مهم کمبود منابع آبی در روستا‌ها است چرا که در ۳۰ سال آینده آب زیر زمینی نداریم بنابراین تامین آب شرب روستا‌ها مهم ست وباید از سپاه و خیرین که در این حوزه فعال هستند کمک گرفت و زیرساخت‌ها را اصلاح کرد.

او در ادامه گفت: اگر روستا ساخته شود، اما آب نداشته باشد روستایی در آنجا باقی نخواهد ماند.

استاندار همدان تذکر داد: انتظار می‌رود در شهرستان‌ها و روستا‌ها توسعه روستا‌ها را مورد توجه قرار داده و بافت روستا را تا جایی که امکان دارد افزایش دهید و در ساخت و ساز روستایی هم نظم را رعایت کنید.


قاسمی فرزاد گفت: ساخت خانه عالم در روستا‌ها یک موضوع ضروری ست چرا که وقتی عالم در یک روستا قرار می‌گیرد محور وحدت شده و معنویت و عقلانیت مردم نیز رشد می‌کند پس نباید از این موضوع غفلت کرد چرا که آثار مثبت آن در سطح جامعه مشهود است.

او تاکید کرد: پیوست فرهنگی طرح‌های عمرانی و تعامل مثبت با فرمانداران، شورا‌ها و دهیاری را سرلوحه کار خود قرار دهید چراکه این تعامل موجب پیشرفت در انجام کار‌ها خواهد شد.

استاندار همدان خطاب مدیران بنیاد مسکن استان گفت: با حمایت‌های همه جانبه از بنیاد کنار شما هستیم. شما نیز تلاش خود را به کار گیرید و با رویکرد جهادی وارد میدان شوید تا علاوه بر اقدامات خوب صورت‌گرفته شاید یک تحول و پیشرفت عظیم باشیم.
قاسمی‌فرزاد گفت:خیرین نقش بسزایی در کمک به اجرای طرح‌های عمرانی خواهند داشت و می‌توان از ظرفیت آن‌ها استفاده مطلوب کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.