مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین از فعالیت ۸ بانک امانات تجهیزات پزشکی در شعب سراسر استان خبر داد.

آصفی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: ۸ بانک امانات تجهیزات پزشکی در شعب سراسر استان فعالیت می کنند که  ارزش ریالی اقلام موجود در این بانک ها به ارزش دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال است.

۵۶۰ نفر از بیماران خصوصا بیماران کرونایی که در منزل بستری شده و دوران نقاهت خود را می‌گذراندند از این خدمات به صورت رایگان استفاده کردند.

با توجه به نیاز بیماران به تجهیزات پزشکی به صورت موقت و همچنین گران بودن این وسایل، معاونت داوطلبان هلال احمر استان با هدف ترویج سنت حسنه وقف و استفاده بهینه از تجهیزات پزشکی قابل استفاده و بستر سازی مناسب جهت مشارکت در کار خیر در سال گذشته توانست با بهره مندی از پتانسیل خیران و داوطلبان نسبت به راه اندازی و تکمیل هشت بانک امانات تجهیزات پزشکی در شعب، دفاتر نمایندگی و خانه‌های هلال این جمعیت اقدام کند.

سال گذشته اقلام پزشکی مربوط به بیماری‌های تنفسی و ریوی، تجهیزات کمکی از قبیل (ویلچر، واکر و عصا) و همچنین تخت و تشک به صورت امانی در اختیار بیماران قرار گرفت.

از ابتدای راه‌اندازی بانک‌های امانات تجهیزات پزشکی تاکنون خدمات خوبی به جامعه هدف ارائه شده و با توجه به شیوع کرونا و افزایش نیازمندی به کپسول اکسیژن، بخش چشمگیری از خدمات در این زمینه بوده است.

از شهروندان، خیران و دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌شود تا با اهدای لوازم پزشکی مازاد در منزل و یا خرید و اهدای آن به شعب جمعیت هلال احمر ما را در انجام این امر خداپسندانه و ارائه خدمات شایسته‌تر به بیماران نیازمند یاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.