مدیرعامل ستاد دیه استان اصفهان گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون مردم استان اصفهان ۲۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کرده‌اند.

اسدالله گرجی‌زاده گفت: استان اصفهان ۹۵۹ زندانی جرائم غیر عمد دارد که هم اکنون برای پرداخت بدهی مالی خود چشم به دست نیکو‌کاران نوع دوست استان دارند و انتظار می‌رود مردم اصفهان همچون ادوار گذشته در زمینه کمک به هم‌نوعان میدان‌داری کنند، در مقایسه با ماه رمضان سال ۱۴۰۰ خیران و مردم تا به امروز ۴۰ درصد بیشتر از آزاد‌سازی زندانیان جرائم غیر عمد استقبال کردند.

او ۹ درصد آزاد‌سازی زندانیان متعلق به استان اصفهان دانست و گفت: استان اصفهان با برگزاری آئین‌های متعدد و جشن‌های گلریزان حضوری خود با آزادی ۵۵۲ زندانی غیرعمد در صدر فهرست آزادی زندانیان قرار گرفته است و استان‌های آذربایجان‌شرقی با فراهم کردن زمینه رهایی ۴۳۷ بدهکار، فارس با ۳۶۸ محکوم در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

از ابتدای ماه مبارک رمضان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان حدود ۲۰ میلیارد ریال جمع‌آوری شده که زمینه‌ساز آزادی ۳۰ زندانی شده است.

به گفته مدیر عامل ستاد دیه استان اصفهان قابل تامل است شکات در فرآیند رسیدگی بالغ بر ۱۲۱ میلیارد تومان از مطالبات خویش را گذشت رضایت‌مندانه داشته و همچنین آزاد‌سازی ۷۵۳ زندانی در سال گذشته با همراهی خیران و مردم که مبلغ بدهی این افراد ۲۷۵ میلیارد تومان بوده است.

به محض اینکه مددجویی وارد زندان‌های استان می‌شود، یک پرونده مقدماتی در خود زندان برای زندانیان بدهکار جرائم غیرعمد تشکیل می‌شود. مددکاران و مدیران زندان‌ها تلاش می‌کنند که در وهله اول بررسی‌هایی در خصوص اینکه آیا این زندانی استحقاق کمک را دارد یا خیر، انجام دهند، پس از انجام این اقدامات، پرونده به ستاد دیه فرستاده می‌شود.

گرجی‌زاده می‌گویدستاد دیه در سال ۱۳۷۶ به عنوان یک مؤسسه خیریه و مردم نهاد، با هدف کمک به آزاد‌سازی زندانیان جرائم غیر عمد که قادر به پرداخت دین خود نیستند و به این خاطر در زندان به سر می‌برند تشکیل شد.

او معتقد است افرادی که تمایل به شرکت در این امر خیر دارند می‌توانند هر مبلغی از کمک نقدی خود را از طریق مراجعه به ستاد دیه استان اصفهان و یا واریز به شماره حساب‌های ۰۱۰۲۶۷۹۳۶۶۰۰۷ بانک صادرات و ۰۱۰۵۵۰۶۳۷۰۰۰۷ بانک ملی، برای آزادسازی زندانیان در اختیار ستاد دیه قرار دهند.


منبع:تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.