مسئول کنترل آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: با افزایش آلاینده‌های هوا به ۳۰۳ میکرو گرم در هوا، امروز هوای همدان به مرز هوای خطرناک رساند.

مهدی خدابخشی با بیان اینکه حد مجاز غلظت ذرات ۵۰ بوده و بالاتر از آن ناسالم به شمار می‌رود افزود: غلظت ذرات در شهر‌های جنوبی استان بیشتر است.

شاخص کیفیت هوای در استان همدان از روز پنجشنبه گذشته در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفته است.

مسئول کنترل آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی استان همدان می‌گوید: بارش باران دیروز برای چند ساعتی میزان آلایند ه‌های هوا را کاهش داد، ولی با وجود ورود گرد و غبار از مرز‌های غربی و جنوبی به کشور امروز هم در وضعیت بسسیار ناسالم قرار داریم.

خدابخشی افزود: در شرایط آلودگی هوا در استان توصیه می شود سالمندان، بیماران قلبی و ریوی، کودکان و زنان باردار در معرض هوای آزاد قرار نگیرند و دانش آموزان هم در مدارس در زنگ های تفریح به حیاط نروند.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه آلاینده‌های جوی و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار