رئیس سازمان ثبت اسناد گفت: برای اطمینان و به منظور تصدیق اصالت اسناد از سه سامانه ثنا، سامانه شاهکار و سامانه ثبت من استفاده می‌شود.

بابایی گفت: اولین اقدامی که انجام می‌شود در سامانه شبکه احراز هویت کاربران ارتباطی (شاهکار) است که وقتی شخصی به دفترخانه مراجعه و اقدامات اولیه را انجام می‌دهد، به محض اینکه سردفتر شروع به تنظیم سند می‌کند با احراز هویت آن شخص در دفترخانه از طریق سیم کارتی که به نام شخص است پیامکی برای آن ارسال می‌شود که سردفتر ما احراز هویت را انجام می‌دهد.

 به گفته رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سامانه ثنا، سامانه الکترونیکی است و همان سامانه‌ای است که دستگاه قضایی از آن برای احراز هویت استفاده می‌کند و به محض این که سند تنظیم می‌شود جهت اطلاع به ثنای افراد پیامکی مبنی بر نوع تنظیم سند و محل تنظیم سند ارسال می‌شود.

او گفت: در سامانه ثبت من هم  اشخاص با ثبت نام در این سامانه و ارائه کد ملی تمام اسنادی که به نام این اشخاص ثبت شده ملاحظه می‌کنند اعم از وکالت نامه‌ها و تمام اسنادی که به نام افراد در دفترخانه‌های مختلف ثبت و تنظیم شده، در این سامانه قابل مشاهده است و ثبت نام در سامانه ثبت من هزینه‌ای ندارد و افراد با مراجعه به سیستم و یا از طریق تلفن همراه به راحتی با ارائه کد ملی خودشان و دریافت کد امنیتی به این سامانه وارد می‌شوند و تمام نقل و انتقالات را می توانند ببینند.

در اجرای ماده ۳۲ آیین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب ۱۴۰۰، یکی از تکالیف تصدیق اصالت اسناد از طریق فرآیند‌های الکترونیکی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار