آزمایش موشک SLS احتمالا آخر هفته انجام شود

انتظار می‌رود ناسا آزمایش سیستم پرتاب فضایی خود را در روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه انجام دهد.

پس از دو شکست متوالی، احتمالا ناسا آخر هفته بتواند تمرین wet dress فرایندی که در آن مخازن سوخت مایع فضاپیما پر می‌شود را برای فضاپیمای SLS  انجام دهد.

به گزارش سایت digitaltrends؛ این موشک قرار است انسان‌ها را به ماه و در نهایت به مریخ ببرد. به همین علت مهندسان موشک SLS قصد دارند ابتدا آن را در زمین بررسی کنند. در این آزمایشات قرار است موشک به سکوی پرتاب آورده شده سپس تمام سیستمش روشن و پر از سوخت شود، این تمرین بررسی می‌کند که آیا فضاپیما می‌تواند به فضا پرتاب شود یا خیر.

براساس گزارش‌ها، موشک سیستم پرتاب فضایی (SLS) ناسا با فضاپیمای اوریون برای اولین بار روز پنجشنبه، ۱۷ مارس ۲۰۲۲، پیش از آزمایش پرواز Artemis با یکدیگر یکپارچه شده‌اند. تا همزمان تمرین wet dress را انجام دهند.

آزمایش موشک SLS

به تازگی ناسا نوشت: ما در حال برنامه‌ریزی و بررسی برای اصلاح تمرین wet dress هستیم. این بررسی عمدتاً بر روی مخزن اصلی و  سیستم‌های زمینی که یافته با توجه به  روش‌های بارگیری مورد نیاز برای آزمایش تغییر یافته؛ انجام شود. قرار است این تمرین در روز سه‌شنبه، ۱۲ آوریل و روز پنجشنبه، ۱۴ آوریل انجام شود. ناسا اعلام کرده که جزئیات بیشتر در مورد این موضوع و برنامه آزمایشی جدید را برای علاقه‌مندان فردا به اشتراک گذاشته می‌شود.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۱:۱۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
سلام سردار امیرعلی حاجی زاده وقتی خورشید تو آسمونه ماه هم دیده میشه وقتی ماه رو می بینیم آدم دلش میخواد غرق در خدا بشه حضرت محمد(ص) فرمودند: علم اگر در ثریا باشد مردمانی از سرزمین پارس به آن دست پیدا می کنند نه ناسا این حق ما ایرانی هاست که انسان به ماه بفرستیم نه آمریکایی ها وقتی که ماه کامله تا حالا با دقت بهش نگاه کردین چاله هایی که داره انگار ماه دو تا چشم داره با یک دماغ و یک دهن باز که با تعجب داره از آسمون زمین رو نگاه میکنه السلام علیک یا ابالفضل العباس یا ماه بنی هاشم
خدایا به حق شاه شهیدان
به حق مولا علی باب یتیمان
به حق ابالفضل آن ماه تابان
به سردار حاجی زاده کن کمک های فراوان
آخرین اخبار