غلامعلی حیدری گفت: در صورت نیاز به پیگیری اعتبار برای پرداخت مطالبات، جلسه‌ای با وزیر بهداشت و درمان و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شود.

باتوجه به حضوری شدن فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها باید نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و تهویه در مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی تشدید شود.

برای تصمیم‌گیری صحیح در خصوص مدیریت بیماری کرونا در استان نیازمند آمار و اطلاعات دقیق از میزان شیوع بیماری و تعداد بیماران مبتلا به این ویروس هستیم.

محسن حسین‌میرزایی گفت: پس از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها شاهد بروز نگرانی در بین والدین و دانشجویان هستیم؛ اگر دانش‌آموز یا دانشجویی دارای علائم مرتبط با بیماری کرونا است باید از ورود او به کلاس درس جلوگیری شود.

مدارس و دانشگاه‌ها برای حضور دانشجویان و دانش‌آموزان امن شود، بحث تهویه در مدارس ضعیف است و آموزش و پرورش باید، این مسئله را جدی بگیرد.

آرش روغنی رئیس سازمان نظام پزشکی شهرکرد هم گفت: شاهد بروز یک اپیدمی با علائمی از جمله اسهال، تهوع، دل درد و تب شدید در کودکان در چهارمحال و بختیاری هستیم که پیش‌بینی می‌شود این علائم مرتبط با سویه جدید کرونا باشد.

ارسلان خالدی‌فر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در جلسه مشترک ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و قرارگاه عملیاتی کرونا در چهارمحال و بختیاری گفت: تنها ۷۲ درصد مدارس دارای تهویه هستند و ۹۳ درصد دانش‌آموزان از ماسک استفاده می‌کنند.

درهفته منتهی به ۱۹ فروردین‌ماه شاهد افزایش موارد سرپایی بیماران مبتلا به کرونا هستیم.

عادی‌انگاری در برابر این بیماری می‌تواند خطرآفرین باشد؛ تاکنون ۴۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، باید شهروندان در سال ۱۴۰۱ حداقل یک دز واکسن تزریق کنند.


بیشتر بخوانید


احمدی سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد هم از چهار مورد طغیان بیماری در زمینه آب و غذا در چهارمحال و بختیاری خبرداد و گفت: از این تعداد دو مورد در شهرستان شهرکرد، یک مورد در شهرستان لردگان و یک مورد نیز در شهرستان فارسان گزارش شد که خوشبختانه این اپیدمی با تلاش‌های صورت گرفته تا حدودی مهار شد.

میزان تزریق دز اول واکسن در گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال در چهارمحال و بختیاری، ۴۲ درصد و تزریق دز دوم ۲۳ درصد است؛ همچنین میزان تزریق واکسن در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در نوبت اول ۹۳ درصد و در نوبت دوم ۸۳ درصد برآورد می‌شود.

پوشش واکسیناسیون در رده سنی ۹ تا ۱۸ سال در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و فارسان پایین‌تر از میانگین کشوری و استانی بوده، لکه‌گیری واکسیناسیون در استان نیازمند تصمیم‌گیری در جلسه مدیریت بیماری کرونا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.