رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گیلان از انجام بیشترین تولید مکانیزه برنج استان در شهرستان رضوانشهر خبر داد.

حیدر کامیاب گفت: مکانیزاسیون موجب کاهش هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی می‌شود و استان گیلان برای تحقق این امر به میزان خوبی رسیده است.

به گفته او، پیش بینی می‌شود امسال در ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان کشت برنج به صورت مکانیزه و در ۱۸۵ هزار هکتار نیز برداشت برنج با کمباین انجام شود.

استان گیلان با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، دومین تولید کننده برنج در کشور است.

رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گیلان گفت: در حال حاضر بیشترین تولید مکانیزه برنج در بین شهرستان‌های گیلان در رضوانشهر انجام می‌شود.

آقای کامیاب رشت را به عنوان بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور و گیلان اعلام کرد و گفت: این شهرستان بالغ بر ۶۲ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که در ۴۶ هزار هکتار آن تولید برنج به صورت مکانیزه خواهد بود.

به گفته او، اگر درصد مکانیزاسیون برنج گیلان به عدد کنونی نمی‌رسید حتما برای تأمین کارگر مورد نیاز برای نشاکاری در مزارع و همچنین دیگر مراحل تولید برنج با مشکل مواجه می‌شدیم.

زیرا دختران روستایی امروزه برای کار سخت نشاء سنتی برنج وارد شالیزار نمی‌شوند و فقط در برخی از خانواده‌های شالیکاران گیلانی هنوز فرزندان به کشاورزان کمک می‌کنند.

رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گیلان گفت: مکانیزاسیون باعث شده است که جوانان برای تولید برنج انگیزه بیشتری پیدا کنند، زیرا ارتقای مکانیزاسیون از سختی و رنج تولید برنج کاسته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.