نیروهای روسیه به یک کشتی اوکراینی که در تلاش برای ورود به بندر ماریوپل بود و به هشدارها توجه نمی‌کرد، تیراندازی کردند.

وزارت دفاع روسیه از هدف گرفتن یک کشتی اوکراینی در نزدیکی «ماریوپل» خبر داد و گفت این کشتی در تلاش برای نفوذ به ناوگان دریای سیاه روسیه بود که بندر ماریوپل را مسدود کرده است.

طبق گزارش اسپوتنیک، همچنین روسیه اعلام کرد ۲ کشتی گشت‌زنی به کشتی اوکراینی هشدار صادر کردند، اما آن‌ها متوقف نشدند.

وزارت دفاع روسیه در کانال تلگرامی خود گزارش داد که کی‌یف یک تلاش ناموفق جدید برای تخلیه مقامات خود از ماریوپل انجام داد و افزود: «اوکراین از تلاش برای تخلیه رهبران گروه ملی‌گرای آزوف و مزدوران خارجی از ماریوپل دست نمی‌کشد. اقدامات قبلی اوکراین در این راستا، از طریق هوا توسط هلی‌کوپتر‌های روسیه شکست خورد. امشب نیز کشتی باری اوکراینی با نام «آپاچی» با پرچم مالت در حالی که کاروانی از کشتی‌ها آن را همراهی می‌کردند، از خلیج تاگانروگ تا تنگه کرچ عبور کرد.»

گفته می‌شود شامگاه امروز (شنبه) این کشتی اوکراینی در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی ماریوپل، مسیر خود را تغییر داد و سعی کرد به بندر ماریوپل که توسط ناوگان دریای سیاه از دریا مسدود شده بود، نفوذ کند.

وزارت دفاع روسیه گفت که کشتی باری اوکراینی به درخواست کشتی‌های مرزی روسیه برای برقراری ارتباط از طریق کانال بین‌المللی پاسخ نداده و به حرکت خود در مسیر بندر ماریوپل ادامه می‌داد. در طول حرکت به سمت بندر ماریوپول نیز این کشتی یک تبادل رادیویی انجام داد و در پیام خود گفت: «من یک دیوانه هستم، من به سمت شما می‌آیم.»

برای جلوگیری از حرکت کشتی، کشتی‌ها و گشت مرزی روسیه به سمت کشتی باری اوکراینی تیراندازی کردند که به دلیل اصابت مستقیم به کشتی، منجر به آتش‌سوزی شد.

پس از آن خدمه با درخواست آتش بس با کشتی‌های مرزی تماس گرفتند و آمادگی خود را برای انجام تمام الزامات ملوانان روسی تأیید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار