فولکس واگن جتا ۲۰۲۲ در مقابل هیوندای النترا ۲۰۲۲ + فیلم

کمپانی فولکس واگن با معرفی نسخه‌ای خاص از پاسات با این سدان در آمریکا خداحافظی کرد، اما سدان دیگر این نشان همچنان با مدل جدید معرفی می‌شود.

فولکس واگن جتا : این خودرو در عین حال که کوچک است اما فضای خوبی را فراهم می کند؛  فولکس واگن در مقایسه با رقبایی مانند هیوندای النترا بی صداتر است. زیر کاپوت آن یک موتور توربو چهار سیلندر با قدرت ۱۵۸ اسب بخار قرار دارد که هیجان زیادی را فراهم نمی کند اما می‌توان آن را با یک گیربکس دستی جفت کرد که باعث می شود هیجان کمی بیشتر شود.

جتا ۲۰۲۲ دارای امکاناتی به روز است، همچنین تغییراتی نسبت به نسل قبل دارد که شامل استایل بیرونی بهینه‌شده، ویژگی‌های استاندارد و اختیاری جدید و ارتقای موتور برگرفته از شاسی‌بلند ساب کامپکت فولکس واگن تاهو است. جایگزین موتور چهار سیلندر ۱.۴ لیتری توربوشارژ ۱۴۷ اسب بخاری جتا، یک موتور ۱.۵ لیتری توربو چهار با قدرت ۱۵۸ اسب بخار است.

 تریم R-Line که جزو نسخه های اسپرت به شمار می آید، روی چرخ‌های ۱۷ اینچی سوار می‌شود و شامل یک دیفرانسیل جلو قفل‌کننده الکترونیکی می‌شود. مدل پایه S اکنون با ویژگی‌های استاندارد بیشتری نیز عرضه می‌شود، از جمله یک کلاستر ۸.۰ اینچی کاملا دیجیتال و کمک‌های راننده مانند ترمز اضطراری خودکار و نظارت بر نقاط کور؛ انتظار می‌رود جتا ۲۰۲۲ در پاییز امسال به فروش برسد.

فولکس واگن جتا ۲۰۲۲ در مقابل هیوندای النترا ۲۰۲۲ + فیلم
 

تریم جدید اسپرت جتا، با مجموعه‌ای از عناصر طراحی منحصر به فرد و برچسب قیمتی مناسب عرضه می شود؛ تجهیزات استاندارد اسپرت شامل چرخ‌های ۱۷ اینچی منحصر به فرد، نمای بیرونی و داخلی مشکی و یک دیفرانسیل جلویی با قفل الکترونیکی برای بهبود ویژگی‌های عملکردی در مقایسه با بقیه خطوط است.

فولکس واگن جتا ۲۰۲۲ در مقابل هیوندای النترا ۲۰۲۲ + فیلم
 

هر جتا با یک موتور توربوشارژر ۱.۵ لیتری چهار سیلندر که ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۱۸۴ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند، چرخ‌های جلو را به حرکت در می آورد. مدل پایه دارای گیربکس شش سرعته دستی استاندارد بوده، اما گیربکس هشت سرعته اتوماتیک اختیاری است.

در داخل، جتا طراحی پیچیده و فضای سرنشین مناسبی را ارائه می‌دهد و ویژگی‌های موجود با هر تریم بالاتر مطلوب‌تر می‌شوند. محتوای برتر مانند روشنایی داخلی محیطی قابل تنظیم، شارژ دستگاه بی‌سیم و صندلی‌های جلو دارای تهویه برای گران‌ترین مدل‌ها محفوظ است.

فولکس واگن جتا ۲۰۲۲ در مقابل هیوندای النترا ۲۰۲۲ + فیلم

هیوندای النترا : هیوندای النترا ۲۰۲۲ استایل منحصر به فردی دارد و همین موضوع باعث شده نسبت به سایر رقبا بیشتر مورد توجه قرار گیرد. این خودرو مانند خودرو مورد مقایسه در کنار جاداری، کاربردی نیز هست.

فولکس واگن جتا ۲۰۲۲ در مقابل هیوندای النترا ۲۰۲۲ + فیلم
 

در کابین آن چندین ویژگی سطح بالا به خصوص در تریم‌های سطح بالا ارائه می شود؛ موتور سطح پایه یک چهار سیلندر ۱۴۷ اسب بخاری است  که به یک گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) متصل می‌شود، اما هر دو پیشرانه هیبریدی و چهار سیلندر توربوشارژ ۲۰۱ اسب بخار نیز جزو گزینه های اختیاری در دسترس هستند.

پیشرانه غیرهیبریدی استاندارد یک موتور چهار سیلندر ۱۴۷ اسب بخاری با دیفرانسیل جلو و CVT است. مدل هیبریدی از یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر جفت شده با یک موتور الکتریکی برای تولید ۱۳۹ اسب بخار استفاده می‌کند. تعویض دنده در نسخه هیبریدی توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک انجام می‌شود.

فولکس واگن جتا ۲۰۲۲ در مقابل هیوندای النترا ۲۰۲۲ + فیلم
 

النترا N  از یک موتور توربوشارژ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بهره می‌برد و به گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه متصل می‌شود. 

برای مطابقت با نمای بیرونی آن، کابین النترا به‌طور مناسبی طراحی شده است؛ داشبورد و کنسول میانی به خوبی در دسترس راننده هستند. یک نوار LED روی داشبورد طراحی شده است و باعث شده فضای داخلی نمای به روزی به خود بگیرد.

یک صفحه نمایش دیجیتال ۱۰.۳ اینچی اختیاری با صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی ۱۰.۳ اینچی در داشبورد النترا به چشم می خورد؛  یک نمایشگر اطلاعات سرگرمی استاندارد ۸.۰ اینچی آنالوگ نیز روی دسته ابزار طراحی شده است. جدیدترین رابط اطلاعات سرگرمی هیوندای در اینجا مرکز توجه است.

فولکس واگن جتا ۲۰۲۲ در مقابل هیوندای النترا ۲۰۲۲ + فیلم
 

اپل کارپلی و اتواندروید هر دو استاندارد هستند، همانطور که اتصال Wi-Fi نیز وجود دارد. ویژگی تشخیص صدا به راننده این امکان را می‌دهد تا با بیان عباراتی خاص مواردی مانند کنترل آب و هوا یا صندلی‌های گرم شونده را تنظیم کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار