فردا برگزاری کلاس‌ها در کلیه مهد کودک‌ها و مدارس در نواحی هفتگانه مشهد، و مناطق رضویه، تبادکان و احمد آباد در نوبت صبح و عصر آموزش‌ها به صورت غیر حضوری انجام می‌پذیرد.

در کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان که دقایقی قبل در اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد، آموزش غیر حضوری کلیه مهد کودک ها، مراکز پیش دبستانی و مدارس دوره اول و دوم ابتدایی، و دوره متوسطه اول و نیز کلیه مقاطع مدارس استثنایی، در نواحی هفتگانه مشهد، و مناطق رضویه، تبادکان و احمد آباد در شیفت‌های صبح و عصر، فردا یکشنبه ۲۱ فروردین ماه به تصویب رسید.

مهدی اله پور گفت: با توجه به گزارش اداره کل هواشناسی مبنی بر پایداری و افزایش غلظت گرد و غبار در هوای شهرستان مشهد و گزارش مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد مبنی بر افزایش غلظت گرد و غبار و پیش بینی اعضای کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان، تا عصر روز یک شنبه شاخص کیفیت هوا در مشهد مقدس روند افزایشی خواهد داشت و همچنان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد بود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، گفت: فرمانداران شهرستان‌های درگیر با موضوع گرد و غبار با هماهنگی استانداری خراسان رضوی و اداره کل هواشناسی و دانشگاه علوم پزشکی تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند.

اله پور گفت: تشدید نظارت بر فعالیت معادن و شن شویی‌ها و ممنوعیت مسابقات و فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، از دیگر مصوبات این کارگروه بود.

دبیر کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان گفت: توصیه زیست محیطی به شهروندان برای کمک به کاهش آلاینده‌های هوای مشهد و سایر شهرستان‌های درگیر موضوع، پرهیز از تردد غیر ضروری به خصوص برای گروه‌های آسیب پذیر، بیماران ریوی و قلبی، کودکان و سالمندان و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی لازم است.

او گفت: فردا از هر گونه فعالیت ورزشی در فضای باز اجتناب شود و حتماً بایستی از ماسک استفاده نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.