با گذشت حدود یکماه از آغاز بازگشایی گردنه عسل کشان، جدال راهداران چهارمحال و بختیاری با برف، دره و کوهستان همچنان ادامه دارد.

مردان جاده‌های برفی و زمستانی از ۲۷ اسفندماه بازگشایی گردنه عسل کشان را آغاز کردند، اما کار هنوز تمام نشده است.

روح الله غلامی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع 35 کیلومتر مسیر دهستان موگویی، تا کنون 32 کیلومتر بازگشایی شده است؛ سه کیلومتر باقیمانده تا 22 فروردین ماه پایان می یابد.

محور ارتباطی دهستان موگویی با شهر چلگرد (گردنه عسل کشان) از آذر ماه پارسال به دلیل بارش برف مسدود شد.

گردنه عسل کشان از مسیر‌های سخت‌گذر و محور ارتباطی ۱۵ روستا با حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در شهرستان کوهرنگ است که هر سال با بارش نخستین برف پاییزی مسدود می‌شود.

حالا پس از گذشت ۶ ماه اهالی روستا‌های دهستان موگویی چشم‌به‌راه بازگشایی عسل کشان هستند تا ارتباطشان با مرکز شهرستان کوهرنگ _ چلگرد_ برقرار شود.


بیشتر بخوانید


آذوقه و مایحتاج ساکنان دهستان موگویی پیش از آغاز بارش‌ها برای اهالی ارسال می‌شود. ارتباط با مردم این منطقه پس از آغاز بارش های زمستانی فقط از طریق مسیر بزنوید در استان لرستان امکان پذیر است.

در سالیان گذشته ارتفاع برف در این منطقه به بیش از ۱۵ متر می‌رسید و بازگشایی مسیر بیش از سه ماه طول می‌کشید؛ اما اکنون ارتفاع برف در برخی نقاط این محور یک متر است. استفاده از ماشین آلات فرسوده برای بازگشایی مسیر هم راهداران را خسته کرده است.

این تصویر روایتی از جدال راهداران چهارمحال و بختیاری با کوهستان، برای بازگشایی محور عسل کشان است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۴۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
به نظرم رسید که در این مناطق برای زمستان از اسکی و خودرو های اسکی برفی استفاده میشه.
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۲۰:۳۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
این مسیر ترانزیتی میبایست هر چه زودتر با احداث پل و تونل های خوب و بلند ،کوتاه و کوتاهتر شود و هم در وقت و انرژی و هم در سوخت و استهلاک خودروها صرفه جویی شود مسیر ترانزیتی شمال استان ،کوهرنگ اندیکا میتواند بسیار کوتاه و کوتاهتر شود با اختصاص ماشین آلات راهسازی و تجهیز کارگاههای و استفاده از بودجه های ملی برای بهبود جاده ترانزیتی شمالی بین استانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
تاباشه ازاین جدال‌ها. البته بابرف 4متری ویا15متر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
اگر مردم منطقه وضع اقتصادی بهتری داشتند به جایی با امکانات بهتر میرفتند،اینها نشانه فقر واختلاف ناعادلانه طبقاتیست دراین عصر تکنولوژی وعصر بعضا مولتی تیلیاردرها .
Iran (Islamic Republic of)
فدایی
۰۶:۵۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
خداقوت به همه مخصوصا جناب مهندس مسعود صادقی مدیر توانمند شهرستان کوهرنگ
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۵:۵۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
چه دودی داره
Iran (Islamic Republic of)
پیمانکار
۲۲:۳۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
استفاده از ماشین آلات فرسوده برای بازگشایی مسیر هم راهداران را خسته کرده است.
بله . وقتی با این وضع ارز و قوانین گمرکی و تحریم نو همین دستگاه 500هزار دلار قیمت دارد کدام ارگان و سازمان توان نوسازی دارد چه برسد به ما پیمانکاران شخصی
Iran (Islamic Republic of)
راننده
۲۲:۳۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
خداقوت
کار با بولدوزر خیلی سخته در بیابان و جاهای دور افتاده تو سرما و گرما با صدا و لرزش زیاد
وقتی حتی خانواده هاشون درکی از اینکار ندارند و گذشت از خودشون نشون ندند سختر هم میشود
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی - همدان
۲۱:۳۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام
توروخدا هوای کوهستان رو به لجن کشيدن با اين لودرهای عتیقه و از کار افتاده ی راهداری خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۱:۴۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
لودر نه و بولدوزر!
آخرین اخبار