رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شمار شهرستان‌های قرمز(خیلی پرخطر) استان مرکزی در رنگ‌بندی کرونا، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به پنج مورد افزایش یافت.

دکتر سید محمد جمالیان گفت: اکنون شهرستان‌های اراک، شازند، تفرش، فراهان و آشتیان از توابع استان مرکزی در وضعیت قرمز(خیلی پرخطر) قرار دارند.

او می گوید: در حال حاضر تنها شهرستان خمین در وضعیت نارنجی(پرخطر) قرار دارد و همچنین شهرستان‌های زرندیه، ساوه، خنداب و دلیجان، کمیجان و محلات در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و هیچ کدام از شهرستانها در وضعیت آبی نیستند.

او گفت: هفته گذشته چهار شهرستان اراک، فراهان، آشتیان و محلات در وضعیت قرمز قرار داشتند.

او می گوید: چهار شهرستان خمین، تفرش، شازند و کمیجان در وضعیت نارنجی و چهار شهرستان خنداب، زرندیه، ساوه و دلیجان در وضعیت زرد کرونایی قرار داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در یک هفته اخیر میزان مراجعات سرپایی و بستری ناشی از کروناویروس در استان مرکزی روند افزایشی داشته اما میزان فوتی‌ها تغییر آنچنانی نداشته است.

جمالیان می گوید: ۳۰ درصد از مبتلایان کرونا درگیر سویه جدید BA۲ (تلفیق دلتا و امیکرون) شدند که نسبت به سویه امیکرون سرعت انتشار بیشتری دارد.

او گفت: شیوع بالای ویروس کرونا در استان ناشی از خریدهای شب عید و همچنین سفرها و دید و بازدیدهای نوروزی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی انتظار می‌رود رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی وهمچنین تهویه مناسب مدنظر ویژه قرار گیرد هرچند که مدارس و همچنین خوابگاه‌های دانشجویی از سوی مسئولان بهداشتی رصد می‌شود.

جمالیان می گوید: انجام واکسیناسیون از سوی جامعه هدف ۱۲ تا ۱۸سال مناسب بوده اما انتظار می‌رود با توجه به حضوری شدن مدارس، والدین نسبت به تزریق واکسن کودکان ۵ تا ۱۲ ساله خود در اسرع وقت اقدام کنند.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار