تقاطع روستای بهاباد شهرستان سربیشه یکی از نقاط حادثه خیز این شهرستان بوده است که ایمن سازی آن تا حدودی انجام شده است.

خراسان جنوبی یکی از استان‌های پرتردد در کشور است که به سبب مرزی بودن، تردد کامیون‌ها و خودرو‌های حامل بار در محور‌های آن زیاد است.

محور‌های شهرستان سربیشه از جمله محور‌های کریدور مشهد به چابهار است و یکی از نقاط حادثه خیز در این محور، تقاطع محور روستای بهاباد با جاده اصلی است که ایمن سازی آن از سال ۹۹ در دستور کار قرار گرفت.

با پیگیری‌های صورت گرفته قسمتی از ایمن سازی این تقاطع روستایی انجام شده است و مابقی آن نیز به زودی تکمیل می‌شود.

هر لحظه احتمال خطر وجود داشت

یکی از اهالی روستای بهاباد می‌گوید: قبلا دور زدن در این تقاطع بسیار خطرناک بود و هر لحظه احتمال بروز حادثه رانندگی وجود داشت.

او می‌گوید: این جاده یک جاده ترانزیتی و بین المللی است که نیاز است تمام نواقص آن برطرف شود و مشکل ایمن نبودن تقاطع روستای بهاباد یکی از آن‌ها است.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از اهالی بهاباد می‌گوید: با شروع عملیات اجرایی و نیمه کاره رها شدن طرح، خطرات بیشتر شد، اما با پیگیری رسانه ملی این تقاطع تا حدودی ایمن سازی شده است.

او می‌گوید: امیدواریم خط کشی و سایر امور مربوط به این تقاطع نیز هر چه زودتر انجام شود و شاهد ایمنی کامل در این تقاطع باشیم و خطرات نیز کمتر شود.

انجام اقدامات فنی برای ایمن سازی تقاطع

فدوی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در تیر ماه ۱۴۰۰ گفته بود: امیدواریم با تزریق اعتبارات هر چه سریعتر این طرح به پایان برسد.

حالا پس از حدود ۹ ماه، ایمن سازی تا حدودی انجام شده است.

سارانی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سربیشه گفت: بخشی از عملیات ایمن سازی این تقاطع شامل خاک برداری و خاک ریزی بوده است.

او گفت: احداث و تعمیر ابنیه فنی و اجرای یک لایه آسفالت از دیگر اقدامات انجام شده برای ایمن سازی تقاطع روستای بهاباد سربیشه بوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.