به دنبال شلیک بر چرخ بال جنرال پاکستانی و تهدید پاکستان برای حمله مرزی به افغانستان طالبان به حالت آماده باش درآمده است.

به‌دنبال شلیک گلوله بر چرخ‌بال یک جنرال پاکستانی در امتداد مرز افغانستان، توحیدیار، سکرتر فرمانده قول اردوی ۲۱۵ عزم زیر اداره‌ طالبان در یک پیام صوتی از تمامی مسئولان نظامی خواسته تا در یک آمادگی کامل، سلاح‌های لایزری و موترهای زرهی، قطعه ضربتی و کندک کوماندو را نظم ببخشند. زیرا به باور او شهروندان پاکستانی گفته‌اند که ما به خاک افغانستان در مناطق مرزی تجاوز می‌کنیم.

در همین حال در یک پیام صوتی مسئولان نظامی پاکستانی گفته‌اند که جنرال پاکستانی سوار بر چرخ‌بال در ساحه کمپ ذاکر مورد حمله قرار گرفته، اما چرخ‌بال سقوط نکرده است. این منطقه در نزدیکی چاربرجک نیمروز موقعیت دارد.

در این پیام صوتی طرف پاکستان به طالبان می‌گوید که ما در روستای ذاکر حصار مرزی هم نکشیده‌ایم زیرا رهبران طالبان گفته بودند که این ساحه بین افغانستان و پاکستان دو تقسیم می‌شود.

در این پیام پاکستان به طرف طالبان هشدار می‌دهد که عاملان این شلیک را به پاکستان بسپارند و در ۲۴ ساعت آینده این کمپ یا روستا را از بین ببرند، در این پیام هم‌چنین گفته شده که اگر در ۲۴ ساعت این روستا دور ساخته نشد، مسوولیت بعدی به عهده پاکستان نخواهد بود. آنان افزوده‌اند که بعد به زور این روستا را تخلیه می‌کنیم.

این تنش مرزی در حالی بوجود می‌آید که هنوز حکومت طالبان را هیچ کشوری به‌رسمیت نشناخته و به باوری بسیاری از جنگ‌جویان طالب، پاکستان با نگاه ابزاری به طالبان می‌نگرد و هر زمانی منافع‌اش ایجاب کند به‌جای طالبان از یک گروه دیگر حمایت خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.