امام جمعه همدان گفت: دشمن به دنبال فرصتی برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است که در این شرایط تقوای سیاسی در فتنه‌ها را باید رعایت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر همدان با محکوم کردن کشتار بی رحمانه دو طلبه جهادی در حرم رضوی توسط جریان وابسته به تکفیرها، شکل گیری و رواج تفکر تکفیری‌ها در جامعه اسلامی را نه تنها برای شیعه بلکه برای امت اسلامی خطرناک دانست.

حجت الاسلام شعبانی موثقی گفت: در طول تاریخ که جریان تکفیری شکل گرفته است بسیاری از برادران اهل سنت ما توسط همین جریان تکفیری قتل عام ترور و به شهادت رسیده اند.

او گفت: جریان تکفیر‌ی با حمایت‌های انگلستان شکل گرفته و هدف دشمنان از حوادث اخیر ایجاد اختلاف مذهبی، قومی و قبیله‌ای است.

حجت الاسلام شعبانی موثقی گفت: دشمن می‌خواهد با سوء استفاده از حوادث اخیر در کشور اختلاف ملی ایجاد کند و در شرق کشور بین کشور ایران و افغانستان حاشیه سازی کند، باید مراقبت کرد و تقوای سیاسی را در ذهن‌ها رعایت کرد.

خطیب جمعه استان گفت: مگر مردم عزیر افغانستان لشکر فاطمیون را در دفاع از حرم در سوریه تشکیل ندادند و جمهوری اسلامی ایران چهل سال از مردم افغانستان در کشور خودمان حمایت نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی گفت: هدف دشنمان از حوادث اخیر ایجاد حاشیه و به حاشیه بردن اذهان و دولت است که مسئله اصلی کشور را که اقتصاد و مسائل ناشی از آن است را رها کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: دشمن تلاش می‌کند دولت و دولتمردان را با حاشیه‌ها مشغول کند و لذا باید دولت مراقب باشد.

حجت الاسلام شعبانی موثقی گفت: دشمن می‌خواهد دولت را که امروز در فضای مذاکرات هست را با ایجاد حاشیه‌ها و فشار داخلی از مسائل اقتصادی و رفع آن غافل کند.

امام جمعه همدان گفت: مسئله مهممتری که از این حوادث توسط دشمنان در فضای رسانه‌ای و مجازی خود به تصویر می‌کشند ترسیم غیر واقعی از واقعیت‌های اجتماعی است.

او گفت: دشمن تلاش کرد با فضاسازی رسانه‌ای، با مدیرت خاص و القائات در فضای مجازی و رسانه‌ای اینچنین القا کند که بین مردم و روحانیت فاصله عمیقی وجود دارد.

حجت الاسلام شعبانی موثقی گفت: می‌خواهند واقعیت‌های اجتماعی ما را به نحوی نشان بدهند که یک شکاف اجتماعی را طراحی کنند و با کامنت‌های ساختگی در فضای مجازی اینگونه القا کنند که خیلی از مردم وجوانان از این حوادث خوشحال هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: فرهنگ ایرانی ما آئین اسلامی و تمدن ما ایرانی به ما اجازه نمی‌دهد در مقابل توسعه خشونت به ویژه در مقابل قشر خاص و مظلوم روحانیت ابراز خوشحالی کند.

او گفت: قشر روحانیت با شرافت، با مظلومیت و با محرومیت زندگی می‌کنند، روحانیت اصیل در نظام اسلامی دنبال سعادت، عدالت و فسادستیزی هستند.

حجت الاسلام شعبانی موثقی گفت: روحانیت دغدغه‌مند رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم هستند، زیرا که تربیت شده مکتب علی ابن ابیطالب (ع) هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار